Behoud zwembad voor Glanerbrug

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud zwembad voor Glanerbrug.


Gast

#51

2016-06-21 17:43

Omdat de kinderen in ons Dorp zwemles moeten kunnen krijgen en of houden
Er zijn ook gezinnen met. Minder geld ,die het reizen naar Aqua drome NIET kunnen bekostigen

Gast

#52

2016-06-21 17:54

de zwembad staat er al jaren en me dochter zwemt daar en rond november wil ik me zoon daar ook graag heen doen heb zelf geen rijbewijs. en de zwembad is super gezellig en vriendelijk personeel die daar werken

Gast

#53

2016-06-21 19:10

Onvoorstelbaar dat het gemeentebestuur denkt dat iedereen een tweede auto heeft.

Een kind heeft recht op zwemles of naar sport in eigen dorp.

Op de fiets naar de stad of Losser in weer en wind is toch geen doen.

Enschede voert een schrikbewind met de inwoners van Glanerbrug.


Gast

#54

2016-06-21 19:11

Gemeente Enschede is fout bezig, bieb sluiten in Glanerbrug, nu het zwembad, geld genoeg, maar verkeerd besteed.

Gast

#55

2016-06-21 19:48

Politiekantoor, Dorpshuis, Bibliotheek, Zwembad. Wat wil de gemeente Enschede nog sluiten?


Gast

#56

2016-06-21 19:50

Omdat het van de zotte is dat de gemeente Enschede deze beslissing neemt. In een dorp als Glanerbrug hoort een zwembad. Ik was vroeger bij de opening! Onze kinderen hebben daar de mogelijkheid gehad om zwemles te krijgen.

Gast

#57

2016-06-21 19:58

Omdat niet alleen geld voor de topsport maar juist vooral geld voor zwemmen, voetballen, athletiek, enz. enz. voor de hele bevolking beschikbaar gemaakt moet worden.


Gast

#58

2016-06-21 20:10

Omdat ik het te zot voor woorden vind dat het zwembad dicht moet zonder dat er zicht is op vervanging.

Gast

#59

2016-06-21 20:12

Dit initiatief komt ten goede van alle inwoners van Glanerbrug en daarbuiten.

Het zwembad staat al bijna veertig jaar ten dienste van de veiligheid voor de jeugd in het voorzien van zwemdiploma's, voor plezier, vermaak en voor het sportief werken aan ieders gezondheid van mensen van iedere leeftijdscategorie.
Of je nu (heel) oud, volwassen, kind of verstandelijk en/of een lichamelijke handicap heb. Dit zwembad is voor van alles voorzien, om een breed publiek te voorzien van zwemplezier.

Ik kan het persoonlijk slecht verkroppen dat voor een andere sport in Enschede zoveel geld is verkwist, dat de gewone burger (in dit geval pleit ik voor de Glanerbrugger) de verloren miljoenen met deze kaalslagen (denk ook aan de bibliotheek Glanerbrug en het dorpshuis!!) moet bekopen.
Het zwembad wordt (net als de ander genoemde voorzieningen) ook nog door veel particuliere instanties verhuurd. Deze clubs/bedrijven worden ook zeer (financieel) benadeeld en soms ook uit hun totale verband gerukt!!

Doe er S.V.P. alles aan om de continuïteit van zwemminnend Glanerbrugger en de rest van de buiten Glanerbrug gelegen bezoekers te behouden! Ook als dat betekent dat er een nieuw zwembad in de tussentijd moet worden gebouwd.

Niet iedereen is financieel daadkrachtig, laat staan in de mogelijkheid om veel kilometers te rijden voor zwemlessen van de kinderen. Een 'zwembus' vanuit de gemeente zal er ook wel niet in zitten. Hierdoor zullen veel ouders de broodnodige zwemlessen mijden en zal in de toekomst de zwemveiligheid van de Glanerbrugse jeugd weer in het geding gekomen. De kranten/nieuwsapps staan vol met onnodig noodlottige ongevallen.
Alsof het de grootaandeelhouder het allemaal niet uitmaakt. Echter die grootaandeelhouder moet wel ons gemeenschapsgeld verstandig verdelen.....

Hoewel ik positief ingesteld ben, is dit een erg liberaalsmakende discussie die voor ons dorp waarschijnlijk weer negatief zal uitvallen. Toch hoop ik op een zowel positieve als solidaire uitkomst voor het behoud van de zwemfaciliteiten voor de 17.000 tellende inwoners van Glanerbrug!!!!

Bedankt voor het lezen!

Gast

#60

2016-06-21 20:56

Omdat mijn kleinzoon en vrienden wekelijks zwemmen in dit bad.

Gast

#61

2016-06-22 06:08

Zwemmen is te belangrijk. Net als school zwemmen. Er moeten eerst weer een paar kinderen verdrinken voordat men weer wakker wordt.

Gast

#62

2016-06-22 06:13

Een onderdeel van onze omnisport vereniging Avanti-Wilskracht zwemt al jaren in zwembad de brug. Zonder zwembad is dit deel van onze vereniging ten dode opgeschreven.

Gast

#63

2016-06-22 06:47

Het zwembad moet in een dorpskern blijven. Er wordt veel gebruik van gemaakt

Gast

#64

2016-06-22 07:23

De gemeente Enschede moet een halt gemaakt worden voor domme beslissingen. Wel dure AZC's bouwen voor mensen van buiten de gemeente ( overigens voor "echte" vluchtelingen geen probleem, maar dan in ieder geval niet zo massaal. Ook dure leningen verstrekken aan het Profvoetbal, iets wat maatschappelijk wel te verdedigen is , maar dan niet zo massaal !! FC twente behoort de broek zelf op te kunnen houden, moet elk ander bedrijf ook. Laten we zorgen dat het sociale sportieve aspect voor de gewone burgers blijft d.m.v. het behouden van meerdere sportlocaties ( waaronder zwembaden ) op verschillende plaatsen in Enschede. ( en gemeente, geef minder geld uit aan "domme" dingen, zoals dat nu gebeurd.

Gast

#65 Re:

2016-06-22 07:24

Laten we het gemeentehuis gaan sluiten. Ik denk dat we beter af zijn zonder de beslissende mensen ( wethouders en raadsleden) in de raadszaal........

 


Gast

#66

2016-06-22 07:30

De inwoners van Glanerbrug hebben zelf meebetaald bij de bouw ! Ze pakken hier zoveel van ons af !!!

Gast

#67

2016-06-22 07:30

Ik kan me herinneren, dat we als burgers van Glanerbrug, vroeger nog financieel gedoneerd hebben om het zwembad mogelijk te maken. In de stad Enschede kwamen de zwembaden zo, maar in Glanerbrug moest de bevolking zelf geld bij elkaar brengen. Alleen daarom al kan het zwembad hier niet gesloten worden, zonder een fatsoenlijk alternatief.

Gast

#68

2016-06-22 07:33

Jammer, dagelijks genieten veel kinderen en volwassenen van zwembad de Brug. Diverse zwemscholen en de zwemclub Avanti maken volop gebruik van het bad. Het is een groot gemis als het bad gaat sluiten. Dit vang je niet 'even' op met Aquadrome of Slagman en straks een nieuw zwembad. Ook voor de zwemclub haal je hun centrale plek weg, dat kan toch niet terwijl de trainingen en lessen ook druk bezocht worden? Hopelijk kan en wil de gemeente en het college van B&W de meerwaarde van het bad inzien en vinden we met zijn allen een weg om het bad te behouden en ook kostentechnisch door te kunnen blijven exploiteren. Met wil, lef en creativiteit komen we samen een heel eind.

Gast

#69

2016-06-22 07:43

Ik zou het een aderlating voor Glanerbrug vinden als dit zwembad dicht zou gaan. Dat zou het zwemmen de nek omdraaien

Gast

#70

2016-06-22 08:18

Goede zaak. Graag zelfstandigheid behouden voor ons dorp

Gast

#71

2016-06-22 09:45

Glanerbrug weer de dupe !

Gast

#72

2016-06-22 12:04

Het wordt eens tijd dat de gemeente Enschede iets positiefs doet voor de gemeenschap "Glanerbrug". Daarbij komt nog dat het zwembad destijds o.a. door donaties van de Glanerbrugse bevolking tot stand is gekomen !! Ik kan me herinneren dat dat een vereiste was dat Glanerbrug een Zwembad zou krijgen. Volgens mij was dat uniek, ergens anders in Enschede gebeurde dat niet !!

Gast

#73

2016-06-22 15:00

Glanerbrug moet gewoon een zwembad behouden, zowel voor de recreatie zwemmers als de zwemlessen en sportzwemmers.

Gast

#74

2016-06-22 15:50

Een dorp met bijna 20.000 inwoners moet toch gewoon een voorziening hebben om kinderen zwemles te laten volgen!?! Er is nu bij je elke dag zwemles door vier verschillende zwemscholen. Waar moeten al die kinderen naartoe? En dan hebben we het nog niet eens over de zwemclub..... Uitwijken naar het aquadrome of naar Losser.....dat is 8 km fietsen. Niet iedereen heeft een auto ter beschikking. En wat is het belangrijk dat de kinderen in waterrijk Nederland zwemles kunnen volgen.
De bieb gaat waarschijnlijk dicht......het dorpshuis...
Echt onbegrijpelijk!

Gast

#75

2016-06-22 17:17

Het is een onterechte sluiting van een sportaccomodatie, waar op dit moment nog heel veel mensen elke dag gebruik van maken. Te belachelijk voor woorden. Sluit dan het buitenbad van het aquadrome, dat is maar de helft (misschien nog wel minder) in gebruik. Maar blijf van de dagelijkse sporvoorziening van vele mensen in Glanerbrug af !!! Sluit de raadszaal maar, dat bespaart een hoop centen !