Hou de poppenkast op het Binnenwegplein open

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Hou de poppenkast op het Binnenwegplein open.


Gast

#1

2016-06-02 20:06

Uitermate belangrijk voor kinderen om te kijken naar de poppenkastverhalen zeker in deze tijd van geestdodend internet. Daarbij weet ik dat deze poppenkastspelers met hart en ziel hun werk doen. Stop met het bezuinigen op culturele ontwikkeling !

Gast

#2

2016-06-02 21:01

Kunst is belangrijk voor kinderen. Dus ook de kunst van het poppenspel.

Gast

#3

2016-06-02 21:35

Omdat ik laagdrempelige cultuur belangrijk vindt.

Gast

#4

2016-06-03 02:05

Een eenvoudige spel v handgemaakte popen is naast het vele digitale aanbod nodig om de hersenen voor fantasie en creativiteit te blijven prikkelen.

Gast

#5

2016-06-03 05:23

Jeugd sentiment. Het is iets voor jong en oud om van te genieten.

Gast

#6

2016-06-03 06:43

De poppenkast is een icoon in Rotterdan. Je sluit toch ook de Laurenskerk niet.

Gast

#7

2016-06-03 07:04

Omdat elke vorm van theater zo belangrijk is in de ontwikkeling van de mens. Vooral dit soort laagdrempelige initiatieven moeten absoluut blijven bestaan!!!

Gast

#8

2016-06-03 20:37

Poppenkast is laagdrempelig. Er blijft dan al zo weinig over voor kinderen om gratis een voorstelling te kunnen zien. De poppenkast aan het binnenwegplein in Rotterdam hoort bij Rotterdam en is van hoge klasse! Straks met de Primark kan er ook veel meer publiek verwacht worden. Houd de poppenkast in ere!!!

Gast

#9

2016-06-05 10:49

vind het heel belangrijk voor kinderen dat de poppenkast op het Binnenwegplein mogelijk blijft.

Gast

#10

2016-06-06 09:38

Als poppenspeler en als voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor het Poppenspel- UNIMA Nederland vind ik het stuitend dat in de gemeente Rotterdam steeds meer speelplekken voor oa. Het poppenspel verdwijnen of ter discussie worden gesteld. Als er een plek is waar publiek van alle lagen van de bevolking, jong en oud etc kunnen genieten en kennis maken van theater van niveau is het wel de Buiten-poppenkast aan het Binnenwegplein. Niet voor niets hebben wij de spelers bij hun jubileum onderscheiden met onze ere-speld.

Gast

#11

2016-06-15 15:28

Het is juist belangrijk voor kinderen om iets dergelijks te beleven. Hoort bij hun opvoeding.

Gast

#12

2016-06-18 04:50

Omdat ik dat nostalgie vindt en de kinderen daar nog steeds van genieten

Gast

#13

2016-06-18 11:05

Zit met mn 62 jaar nog graag te kijken naar het poppenkast spel... houd de kast in ere... er is al zo weinig vertier op straat voor de kinderen en we zijn toch allemaal opgeroeid met jan klaasen en katrijn...

Gast

#14

2016-06-18 19:39

Ik vind de poppenkast een fantastisch en belangrijk fenomeen in onze samenleving ( Jan Klaasen en Katrijn, en alle varianten, wie kent ze niet) toegankelijk voor alle kinderen (en volwassenen!), goed voor de noodzakelijke ontspanning en relativering op strast en De Poppenkast van Rotterdam op het Binnenwegplein is te bijzonder om de nek om te drasien voor die paar rotcenten subsidie!!

Gast

#15

2016-06-19 00:06

De poppenkast hoort op het Binnenwegplein. En het is te belachelijk voor woorden dat de Rotterdamse gemeenteraad haar oren laat hangen naar de kunstbobo's van deze stad voor een subsidie van zegge en schrijve 27.000 euro. Dat is toch peanuts?

 


Gast

#16

2016-06-19 09:00

Deze oeroude kunstvorm moet levend blijven op straat in het centrum voor jong en oud.

Gast

#17

2016-06-19 21:00

omdat ik de plek op het Binnenwegplein een geweldige plaats vind voor het brengen van het poppenkastgebeuren in het centrum van de stad. Een aanwinst en een gezelligheidsgeneuren om met kinderen en kleinkinderen er naar toe te gaan.

Gast

#18

2016-06-21 18:36

Onze kleindochter (bijna 5) kunnen we geen groter plezier dan dan met de tram naar Rotterdam te gaan om naar de poppenkast te gaan kijken...dit plezier hopen we ook met onze jongste kleindochter (bijna 2) mee te kunnen maken !

Gast

#19

2016-06-21 22:16

De enigste poppenkast in Rotterdam, moet open blijven, er is al zo weinig voor de kleinste kinderen te doen.

Gast

#20

2016-06-22 09:34

Omdat het een uniek is voor Nederland,Europa en de wereld maar dus ook binnen de wereld van het poppentheater en er veel te weinig hart voor kinderkunst-cultuur nog is!?...Dus teken ik!! Jammer genoeg is poppentheater soms op plekken totaal niet meer dan wel veel te weinig te vinden!?... Straattheater met name o.a. dus straatpoppenkast dreigt uit het straatbeeld te verdwijnen en daarmee zal al diegenen die kleur en sfeer brengen op straten en pleinen uit het algehele straatbeeld verdwijnen!?... In Maastricht was dat al jaren het geval -helaas; ik kan het weten... Heb mijn 40jarig jubileum!... Ook daarom kom ik erg graag in Rotterdam,juist omdat daar nog mag en kan Kom 27e juli !? Iets waar ik erg naar uitkijk!! https://www.youtube.com/watch?v=jvTqvrUFW1Y uniek sfeerbeeld Maastricht van jaren terug....


Gast

#21

2016-06-22 10:03

Omdat mijn kinderen er altijd van genoten hebben, en in deze tijd van telefoontjes en alle games etc. is dit veel leuker.

Gast

#22

2016-06-22 10:38

Zoveel mogelijk dingen uit onze cultuur handhaven ,En kleine kinderen blijven stimuleren in hun fantasie,
Het is een niet weg te denken iets de poppenkast op het  binnenweg plein
Moet zeker blijven voor de kleintjes en voor groot..Het is voor Rotterdam ers, erg belangrijk dat het blijft,Dus ga niet bezuinigen op deze vorm van kunst!! 


Gast

#23

2016-06-22 15:32

Wat een poppenkast weer... Wat heeft dit college toch tegen leuke dingen? (alleen dat 'christelijk'.... dat snap ik niet zo..)

Gast

#24

2016-07-07 15:26

Omdat er al genoeg verdwijnt in deze stad; leuke, beetje ouderwetse dingen mogen blijkbaar niet van dit stadsbestuur. Die gaan alleen voor extra hoge gebouwen en dure woningen. Jammer, voel me steeds minder thuis in de stad waar ik ben geboren.

Gast

#25

2016-07-08 07:49

Grote onzin om de subsidie te korten. Dit theater is erg leuk voor (klein)kinderen samen met (o)pa en (o)ma te bezoeken.
Bekende plek in Rotterdam en mag beslist na 36 jaar niet verdwijnen.