DeWeierblijft1

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie DeWeierblijft1.


Gast

#1

2016-05-26 17:38

Ophalen, wegbrengen bij meerdere kinderen wordt één groot drama op deze manier. Slecht voor het kind en... Niet te doen voor werkende ouders.

Gast

#2

2016-05-26 17:42

Nee. 38 38 38


Gast

#3

2016-05-26 17:48

wanneer je meerdere kinderen hebt en deze naar school moet brengen, wordt dit niet mogelijk gemaakt.Veel ouders brengen hun kind of in mijn geval twee kinderen naar school in ik moet meteen werken,naar nog een andere locatie te moeten is voor mij niet haalbaar

Gast

#4

2016-05-26 17:48

Bij de keuze van locaties moet rekening gehouden worden met de verkeersveiligheid. Dit levert nu in de spits al hectische taferelen op, waardoor wij onze kinderen niet zelfstandig durven laten lopen.
Door klassen op andere locaties te zetten, wordt het nig hectischer omdat ouders van de ene naar de andere locatie moeten rijden.
Zebrapaden over Noordikslaan en Kolthofsingel zouden helpen!
Kinderen naar de Toermalijn worden nu merendeels met taxis gebracht. Als hier andere scholen in komen, worden ze gebracht door ouders en wordt de verkeerssituatie nog chaotischer!!!

Gast

#5

2016-05-26 18:08

Al onze kinderen hebben op deze geweldige school gezeten. Dat moet zo doorgaan!
bezorgde ouder

#6 Gevaarlijk, onpraktisch en verlies binding met school

2016-05-26 18:19

Door de kinderen over meerdere locaties te verdelen moeten veel kinderen uit een gezin gesplitst worden weggebracht. Dit is voor veel ouders organisatorisch niet haalbaar. Hierdoor zullen de 'oudere' kinderen zelf naar school worden 'gestuurd' wat weer extra gevaarlijk is. Doordat er op de rotonde vaak géén voorrang wordt verleend, het erg druk is met fietsers bij het Noordik(die overigens er ook een puinhoop van maken, omdat ze aan de verkeerde kant van de weg fietsen) én straks nog meer auto's bij de Toermalijn zullen rijden.

Dan is er ook nog zoiets als het verliezen van binding met de school. Wanneer je je kind op een locatie ver verwijderd van de hoofdlocatie hebt zitten, krijg je minder mee van alles wat er op school gebeurt. Ook voor leerkrachten is dit niet wenselijk, zij zitten ook op een eilandje. Kortom, gemeente, denk eens wat verder dan alleen de financiële gevolgen, maar denk aan de jeugd, want daar hebben jullie straks nog wel wat van nodig!


Gast

#7

2016-05-26 18:21

Omdat ik mijn kinderen niet op verschillende scholen wil

Gast

#8

2016-05-26 18:25

Ik wil graag dat het op een loctie blijft. Want het is beter voor mijn kinderen..

Gast

#9

2016-05-26 18:36

Wij hebben 3 kinderen op De Weier zitten en meerdere locaties zijn daarom echt niet wenselijk!!! Voor ons als ouders niet, maar ook voor zus, opa en oma niet die onze kinderen ook van school halen! Bovendien is het voor de kinderen zelf ook veel prettiger, leuker, fijner, rustiger, veiliger etc.. dat ze gewoon op 1 locatie zitten! 


Gast

#10

2016-05-26 18:45

Het wordt hoog tijd dat de bestuurders gaan samenwerken binnen de nieuw op te starten kindcentra. Dit kunnen ze laten zien door samen met MR en GMR een start te maken voor een verhuizing die wenselijk is voor alle scholen!

Gast

#11

2016-05-26 18:55

Omdat mijn zoon op de weier zit en ik graag de locatie houd waar het nu zit

Gast

#12

2016-05-26 19:06

Mijn kinderen zitten op deze geweldige school! En ik wil dat wij met zn allen samen kunnen blijven in /op/rondom school!! Waarom uitwijken naar een heel ander gebied terwijl er een heel pand naast onze locatie staat waar nog ruimte zat is!!!wij willen niet weer verhuizen.!!!!

Gast

#13

2016-05-26 19:09

Omdat ik vind dat de basiaschoolperiode een belangrijk deel van je jeugd is en dat het belangrijk is dat de kinderen dit op 1 locatie kunnen doen..
Twee locaties is voor mij een absolute no go..

Gast

#14

2016-05-26 19:14

Omdat het voor de kinderen 1 gemeenschappelijke school moet zijn.

Gast

#15 Re:

2016-05-26 19:14

#12: -  

 Het pand van de Toermalijn zal worden gebruikt door de Triangel en de Radboud.


Gast

#16

2016-05-26 19:19

Basisschool moet voor stabiliteit op 1 loc zitten

Gast

#17

2016-05-26 19:19

Super onhandig meerdere locaties. Vooral groep 1, ik ging toch naar de weier? Ja....leg dat maar eens uit aan een kind van bijna 4 jaar. De school zit te vol dus je moet nu hier naar toe. En het is ook een gevlieg om mijn andere zoon op te halen die dan weer op de locatie Toermalijn zit.

Gast

#18

2016-05-26 19:21

Omdat ik goede herrinneringen bewaar aan de weier en ik er van overtuigd ben dat dit een school is die nog jaren van meerwaarde zal zijn, niet alleen binnen de wijken rosarium, haghoek, patremonium en patremoniumende) verbouwde indie terrein.

Gast

#19

2016-05-26 19:23

Omdat De Weier op 1 locatie moet blijven!!!

Gast

#20

2016-05-26 19:40

De kinderen horen samen hun loopbaan op de Weier in 1 gebouw af te kunnen maken
En de taken van de oudere kinderen
Die de kleinere nieuwe leerlingen helpen met diverse taken
Lezen ,helpen met activiteiten
Saamhorigheid dat is het voornaamste eenheid
Niet weggezet worden verwijderd van andere klassen

Gast

#21

2016-05-26 19:56

We hebben dan twee kinderen op twee locaties. Dat levert een hoop gedoe op met halen en brengen. Ik voorzie ook grote problemen met die dag gemaakte speelafspraken. Dat is ronduit slecht voor de ontwikkeling van kinderen. 

Ouder die een echte oplossing voor dit probleem wil

#22 Een echte oplossing en geen lapmiddel!

2016-05-26 20:52

omdat er een echte, structurele en duurzame oplossing moet komen voor onze school. Scholen die te klein zijn om te bestaan worden op alle mogelijke manieren geholpen en begeleid, maar wij moeten elk jaar weer in onzekerheid zitten over de oplossing die ons nu weer vanuit OPOA en gemeente wordt opgelegd. Dus, beslissers vanuit die twee gremia: Kom nu eens met een ECHTE oplossing, gewoon bij onze school en voor onze toekomst daar. Voor de ouders, de kinderen en het team willen we rust, stabiliteit en een eigen gezamenlijke plek. 


Gast

#23 Re: Re:

2016-05-26 22:08

#15: - Re:  

 En de reden zou zijn dat dit katholieke scholen zijn en de Weier openbaar onderwijs. Als wij integratie willen en prettig samenleven en daarin een voorbeeld willen zijn voor nieuwe generaties, is een geloofsovertuiging geen goede reden om de Weier te laten vertrekken uit de Toermalijn terwijl dit een schoolgebouw direct naast de Weier is. Zeer onverstandig besluit om katholieke scholen bij katholieke scholen samen te voegen en de impact van het scheiden van groepen van de Weier op kinderen en ouders daaraan ondergeschikt te maken.


Gast

#24

2016-05-27 04:57

Lijkt me logisch.....

Gast

#25

2016-05-27 08:41

Omdat het mij al jaren een doorn in het oog is , hoe men vanuit OPOA omgaat met deze school. Wat is er mis met een postcode beleid ? Zo gaat deze school ten onder aan zijn eigen succes !
Terwijl er in andere wijken scholen leeg zijn gelopen , laat iedereen zoveel mogelijk in zijn eigen buurt een school zoeken en het probleem lost zich vanzelf op !