Geen openluchtzwemmen in de Damse Vaart

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen openluchtzwemmen in de Damse Vaart.


Gast

#1

2016-05-14 11:49

Zoals al eerder gezegt willen wij onze hobby op ons gemak en in alle rust kunnen uitoefenen.. De karpers waar wij achter vissen zijn intelligente vissen die zich nie zomaar laten strikken, deze hebben de rust nodig! En dan hebben we nog niet gesproken over de gevaren dat zwemmen met zich meebrengt.. Verstrikt raken in onze lijnen, gehaakt worden.. En laat me dit duidelijk maken een haak uit uw voeten halen is geen pretje! Het verstoren van de rust langs de waterkant is niet alleen nadelig voor ons maar ook voor alle waterdieren die leven in dit habitat! Wij vissers moeten nu al de vuilte ruimen langs de waterkant, dit zal er zeker niet beter op worden.. En laat me dan nog afsluiten met het volgende de zwemmers hebben nu al ruim 5 km waterloop waar ze in alle rust kunnen zwemmen dit van oostkerke tot sluis is dit dan al niet meer dan genoeg?!!

hoogachtend, Danschutter


Gast

#2

2016-05-15 07:45

Vissen en zwemmen gaat niet samen . Vissers onderhouden op eigen kosten de Damse Vaart. De ongevallen die bij het zwemmen kunnen gebeuren ! Wandelaars fietsers en vissers in alle rust in dit mooi stuk natuur . 3 hobby s die 80% van de bruggelingen graag doen . Dat stad Brugge dat eens steunt.,
ikhouvandedamse

#3

2016-05-15 08:20

de damse vaart is voor velen een plaats van rust, velen zitten hier soms aan de kant om te genieten van de stilte en de natuur

na heel wat evenementen die hierlangs gebeuren merken we nadien heel wat zwerfvuil op, niet leuk dus, lege flesjes water à volonté na triatlons enz... organisatoren zijn hier voor verantwoordelijk... opruimen ? nee hoor... het evenement is gedaan en hiermee is de kous af, tot grote ergernis van de vissers en aangelanden die het zelf dan maar opruimen...

voor mij dus een dikke NJET...


Gast

#4

2016-05-15 08:59

Omdat je de vissers hun hobby niet moet afnemen!

Gast

#5

2016-05-15 09:30

Laat gewoon de stilte en de rust in de natuur langs de damse vaart zegevieren . Door dag en dauw is de damse vaart het meest geliefkoosde plaatsje voorde vissers in en rondom Brugge. het panoramisch zicht is ontelbare keren vastgelegd op foto en schilderij en wereldwijd verspreid door de vele toeristen. Laat zij die het verkiezen hier een druk en luidruchtig oord van te maken zich enkele kilometers verder begeven richting zee.

Gast

#6

2016-05-15 11:21

Omdat de Damse vaart één van de mooiste plaatsen in West-Vlaanderen is en wij geen blote buiken en billen willen zien als wij aan het vissen zijn.

Gast

#7

2016-05-15 12:04

Stop het zwemmen!
Carp alliance Belgium

#8

2016-05-15 17:49

Beste mensen,

De damsevaart is een prachtig stuk natuur,een mooi water met mooie oevers met veel vissen en watervogels, een oase van rust,waar de visser van geniet.als men gaat zwemmen in de damsevaart zullen als eerst de vissen en watervogels in hun rust gestoord worden,en vissen valt niet onder storen,wij kopen veel voer van ons eigen geld om nu en dan eens een mooie vis te vangen,door ons zijn de vissen gezonder en goed gevoed ook dewatervogels pikken een graantje mee.ten tweede de verstoorde rust.vissers houd van de rust en zitten dus dood stil lang het water,zwemmers zullen spelen roepen en in het water spelen. Ten derde, vissen worden met draad en haken gevangen.als een zwemmer terecht komt in die lijnen kan je ingewikkeld geraken en met wat pechzit je zo in de knoop dat je kan verdrinken of verstikken,haken zij met weerbaar deze in je voet of hand en je mag na spoed,na dit allemaal gelezen te hebben,kan je toch alleen tot de conclusie komen,dat men de vissers niet hun hobby kan nemen, zomaar de natuur verstoren en levensgevaarlijke situaties tegen komen om in de damsevaart te gaan zwemmen,je kan15 km verder rijden na de zee....op het strand en in de zee je plezier beleven, jullie gelukkig wij gelukkig, beter oplossing kan er toch niet zijn.

Grtz bas 


Gast

#9 Re:

2016-05-15 20:25

#8: Carp alliance Belgium -  

 Mooi gezegd !!!


Gast

#10

2016-05-21 14:19

Let op met wat jullie bezig zijn ♥️


Gast

#11

2016-05-24 09:06

Ze gaan maar in een zwembad zwemmen

Gast

#12 Zwemmen

2016-05-24 09:56

ik oostkerke word er ook al mega aan zwemmen gedaan dus daar moeten wij ook al niet meer zijn en voor zo ver ik mij herinner betaal ik toch ieder jaar mijn vergunning van 50€ wat is de bijdrage  van de zwemmers ? 

Mvg jp 


Gast

#13

2016-05-24 10:17

Als karper visser wil ik in alle rust kunnen genieten
Van mij hobby en sport hopelijk wordt er rekening mee gehouden want we betalen geen 50euro per jaar om te kijken naar de zwemmers

Gast

#14

2016-05-24 10:28

ë Er zijn zwembadën genoeg zeker en ze hebben de zee ook nog en daar hebben ze plaats genoeg

Gast

#15

2016-05-24 10:32

ken em getekend kzie mo ne poaling visser mo kmoe da nie weten da ze do peizen van ne brokke open lucht zwembad...kejet da ze in de zee go zwemmen of tzwembad en lot de vissers gerust.. vele groetn

Gast

#16 Re:

2016-05-24 11:07

#15: -  

 Iedere visser heeft het recht hier te spreken gelijk welke vissoort je ook op vist. thanks


Gast

#17

2016-05-24 16:52

Aje wil zwemmen moeje ma na oostkerke rijden. En gaze over heel de vaart redders zetten misschien? Onmogelijk! De jonge gasten laten ook alles van vuil achter langs de vaart! Een kleiner afgesloten en bewaakt gebied is beter.

Gast

#18

2016-05-24 17:59

ben sportvisser dat ze naar een openluchtbad of naar zee gaan zwemmen dan is er tenminste nog bewaking van redders!!!!!!

Gast

#19

2016-05-26 17:50

Alles voor het zwemverbod !!!