Basic fit ladies only leuven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Basic fit ladies only leuven.


Gast

#1

2015-10-29 12:43

Het zou een recht moeten zijn voor elke vrouw om te kunnen sporten in alle dicretie en vrijheid zonder mengeling met mannen.
Sporty

#2

2015-10-29 14:08

Ik kijk uit naar een ladies-only fitness in mijn buurt!

Super initiatief! 

#lovefitness#

 


Gast

#3

2015-10-29 14:26

Eindelijk dan hoef ik niet constant naar mechelen of brussel te rijden. Brengt teveel kosten met zich mee. Ik ben een heel pudieke mens vandaar dat ik niet grzag met mannen sport

Gast

#4

2015-10-29 17:15

Ik ben zelf afkomstig uit leuven en ook al een tijdje op zoek naar een sportruimte voor dames. Het zou dus fantastisch zijn als we ook debmogelijkheid hebben om aan onze conditie te kunnen werken.

Gast

#5

2015-10-29 18:09

wij zijn enthousiaste vrouwen die graag willen werken aan onze conditie onder elkaar!!!

Gast

#6

2015-10-29 19:37

Wij zijn erg gemotiveerd om te gaan sporten in een omgeving waar comfort terug te vinden is. Een "ladies only" is de ideale plaats voor vrouwen die graag fit willen blijven en tegelijkertijd zich op hun gemak voelen. Er is zeker heel veel vraag naar zo'n fitnesszaal.

Gast

#7

2015-10-29 21:14

Omdat ik vind dat basic fit de kans moet geven aan alle vrouwen die willen gaan soorten op hun gemak en dat kan alleen met een basic fit ladies only. Overal in België zijn er wel vrouwen die liever in een ladies only willen sporten dus ook in Leuven! :)

Gast

#8

2015-10-29 21:36

Sporten tussen vrouwen alleen is zoveel beter !

Gast

#9

2015-10-29 22:57

Er is nood aan een sportcentrum voor enkel vrouwen. In Brussel hebben ze dat in Antwerpen. Waarom ook niet in Leuven?
Anders is het veel te ver.

Gast

#10

2015-10-30 09:01

Afgaande op de etymologie van de namen van de meesten die deze lijst tot nu toe openlijk hebben durven ondertekenen is het duidelijk uit welke hoek dit initiatief komt, in plaats van België te willen veranderen in Saudi-Arabië kunnen jullie misschien beter naar daar verhuizen?

Ik ga al enkele jaren als man fitnessen bij Basic-Fit, en ja ik ben niet blind daar lopen regelmatig knappe vrouwen rond (ook mannen overigens), maar nog nooit heb ik er nog maar zelfs één aangesproken tijdens het sporten omdat ik besef dat zij daar net zoals ik zijn om te sporten.

Dat dit soort initiatieven in Antwerpen en Brussel reeds bestaan is al triest genoeg, het toont ook aan hoe het met de populatie van die steden de foute richting uitgaat.


Gast

#11

2015-11-01 17:54

Er is geen enkele sport activiteit alleen voor de vrouwen in Leuven. Het zou heel erg fijn zijn als er aandacht aan wordt besteed.


Gast

#12 Re:

2015-11-10 16:54

#10: -  

 Het is niet omdat jij Arabische namen ziet dat het enkel voor hen is, zelf ik (van niet-Arabische afkomst) wil een fitness voor dames alleen omdat ik dan op al mijn gemak naar de gewichten kan gaan zonder enige vorm van intimidatie van de mannen, of al dat gestaar wanneer ik aan het sukkelen ben... Het is nu eenmaal zo dat veel meisjes zich ongemakkelijke voelen tussen mannen ookal laten sommigen dat niet merken! 


Gast

#13

2015-11-11 22:07

Ik heb al nare ervaringen gehad in gemengde fitnesszalen.

Ik ben hier dus zeker een voorstander van.

Gast

#14

2015-11-21 20:19

Ik ben van plan om naar Leuven te verhuizen en ik zou het zeker leuk vinden om te kunnen blijven fitnessen met enkel vrouwen alleen! 


Gast

#15

2016-03-07 12:05

Ik wil heel graag naar een fitneescentrum voorzien alleen voor vrouwen!

Gast

#16

2016-09-12 21:22

Heeeeeeeeeeel graag hadden we dit in Leuven zodat we ons kunnen uitleven en gemotiveerd kunnen sporten!!!
khadija

#17

2017-11-08 18:24

Ik zou graag een basic fit voor vrouwen, ook een leuven
in bruxelle is er veel saal voor vrouwen, het werkt goed ...


Gast

#18 Re: only ladys

2018-03-22 14:04

#1: -  

2016 tot 2018 in Leuven zijn er veel vrouwen komen wonen die super graag hebben dat er fitness is enkel voor de vrouwen . 

Basic fit  only for ladys doe aub ook in leuven

naar Mechelen rijden heeft geen zin 

think again

#19

2020-07-18 12:09

Bent u niet beschaamd?
Scheiding van DE genders (blijkbaar denkt u nog steeds in een binair gendersysteem) en zowel possitieve als negatieve discriminatie van een gender lost echt niets op.
Als ik de reacties lees dan is de rede dat jullie een ladies only fitness willen vooral omdat jullie je niet op je gemak gevoeld in een gemengde fitness en het gevoel hebt je te moeten bewijzen tegenover het niet vrouwelijke geslacht. Als oplossing zegt u dan: laten we de vrouwen die hier maatschappelijk slachtoffer zijn possitief discrimineren en een uitsluitend door vrouwen gebruikte fitness bouwen. Echter, dit is geen oplossing voor het probleem: "een vrouwonvriendelijke, negatief discriminerende en respectloze sfeer binnen de reguliere fitness". Neen, het ontoelaatbaar gedrag dat deze sfeer teweegbrengt wordt zo alleen maar versterkt en de oplossing creëerd enkele nieuwe problemen zoals een maatschappelijk verwacht gescheiden uitvoering in activiteiten door verschillende genders en hierbij respect en dus ook verbinding voor en met elkaar ongeacht sekse, etnische afkomst, religie of inkomsten in de weg staan; tollereren van onrespectvolle en discriminerende/ seksistische uitingen: "want als je hier al aanstoot aan neemt moet je maar naar de (als het aan jullie ligt binnenkort in Leuven aanwezige) Ladies only fitness gaan." Om nog maar niet te spreken over alle mensen die niet tot de binaire genders behoren of mensen die een geslachtseverandering hebben laten ondergaan/ willen ondergaan ...

Wordt het niet tijd dat we dit probleem oplossen in plaats van er van weg te lopen?
Assertief zijn als er vrouwonvriendelijke uitingen zijn net als elke andere respectloze uiting ten opzichte van een bepaalde menselijk populatie?
samen opkomen voor onze rechten; maar ook begripvol zijn en inzien dat dit probleem een verandering in mindset vraagt bij iedereen, niet alleen bij de mensen die vrouwonvriendelijk gedrag stellen/ seksistisch zijn, maar ook bij zij die dit oogluikend toestaan, maar ook bij ons, wij die ons bij de minste aantijging aangevallen voelen. Wat verwacht je als we ieder niet vrouw als een soort van predator blijven schetsen en ieder wel vrouw als een mogelijke prooi? Moeten we dit sprookje niet eens veel genuanceerder beginnen te vertellen?
Zodat een niet-vrouw vanaf het begin diens dagen niet enkel hoort een predator te zijn en zich daar dan ook naar gedraagt??
En ieder wel-vrouw als prooi dat zich moet verweren of bewijzen; maar gewoon kan zijn in haar lichaam en bestaan??

Ik wil maar zeggen moeten we als maatschappij niet uit deze beperking van discriminatie t.o.v. geslacht zien te geraken in plaats van ons op te splitsen in twee of meer kampen en enkel aan onze eigen begrijpelijke, maar egoïstische verlangens te denken: zonder onveiligheidsgevoel kunnen sporten, bewegen en bijpraten aan de bar. Moeten we niet samenzitten om dit te bespreken, alle standpunten bekijken en een oplossing te vinden? En hoe wenst u dat te doen als u elke mogelijke toenadering, elke mogelijk gedeelde activiteit en elk mogelijks gedeeld gevoel gaat opsplitsen in wij en zij? Laten we toch samenzitten en hier zeker blijven over praten, leren, luisteren, lezen en schrijven want ook onze mening telt en ook ons gevoel mag uitgesproken worden!

veel succes in jullie, ik bedoel ONZE gezamelijke strijd naar een veilige sport en beweeg omgeving!

Man

#20 Geef de ladies toch hun zin

2020-07-31 09:13

En aub geen vrouwen meer toelaten in de mannenfitness.

Leve apartheid!