POLITIE-CAO 2015

POLITIE-CAO 2015 / Mededelingen / DIFFERENTIATIE IN PROCENTUELE VERHOGING / Opmerkingen


Gast

#76

2015-09-01 14:02

Zoals overige collega's kan ik me er ook in vinden.

H.Kose

 


Gast

#77

2015-09-01 14:27

Dit plan gaat veel te kort door de bocht en gaat ervan uit dat iedereen met een hogere schaal rijk is. Belachelijk!!! Ik zit in schaal 10 en heb een (helaas, crisis) werkeloze partner. Oftewel: ben kostwinner. Daarnaast een tophypotheek. 

Wij doen elke maand ons stinkende best om rond te komen. Na jaren zit er eindelijk een kleine verbetering aan te komen, en dan komt iemand met dit plan!!!

Ik weet zeker dat een stel met allebei schaal 8 het een stuk beter voor mekaar heeft!

En nog iets, volgens mij overschatten mensen hier het netto verschil tussen schaal 8/9 en 10 een beetje!!

Je wordt bedankt!

 

 

 

Gast

#78 Getrapte salaris percentages

2015-09-01 15:02

Ik vind het ongepast weer de dupe te moeten zijn van mijn loonschaal 10. Kortgeleden zijn alle wijkagenten in Amsterdam fictief naar loonschaal 10 bevorderd. Echter op de loonschaal houden zij schaal 9. Gemiddeld 3 periodieken op hun bestaande schaal 9 met uitloop. Dus financiël gelijk aan schaal 10 Door hen wederom in een voorkeurs positie te brengen met 6,5 % ten opzichte van schaal 10 4% is dit wederom te kort door de bocht. Ik vind dan ook dat je niet in procenten moet praten maar in euro,s ofwel iedere medewerker 100,00 of 150,00 euro er maandelijks bij. Dat is voor een ieder een andere loonsverhoging in % maar het klinkt vriendelijker en eerlijker.


Gast

#79

2015-09-01 15:26

Ga zo Door. Ik ben zo blij met jullie.

Gast

#80

2015-09-01 15:28

Op zich top idee. En wel daarbij piketvergoeding omhoog, vaste vrije zondagen handhaven en zsm onregelmatigheidstoeslag omhoog. Er word meer flexibiliteit verwacht?! Alleen in overleg met werkvloer en goed betaald.

Gast

#81

2015-09-01 17:33

Getrapte salarisverhoging.
Lijkt mij een goed standpunt om weer wat evenredigheid in de opbouw van de salarisschalen te creëren. Door voor alle schalen procentueel dezelfde verhoging door te voeren, lopen deze steeds verder uiteen. Dus een goed initiatief om hier aandacht voor te vragen en zeker voor de lagere salarisschalen zou het wenselijk zijn om deze wat meer salarisverhoging te geven.

Jaap Pikaart
Tikkie terug

#82 Re:

2015-09-01 17:37

#77: -  

 Het zijn ook altijd weer de hoogste bomen die "te"hard kraken in de wind. Kijk eens om je heen en niet alleen naar jezelf.


Gast

#83

2015-09-01 18:24

Lijkt me een goed voorstel deze verdeelsleutel. Mensen op straat iets extra,s ipv de mannen en vrouwen die binnen zitten

Gast

#84

2015-09-01 18:42

Met de nieuwe inrichting staan ook de hogere schalen met hun poten in de modder

Gast

#85

2015-09-01 19:40

Tja, nu ben ik sinds kort een van de collega's die in de salarisschaal boven de schaal 10 zit. Gevolg daarvan is dat ik geen overwerk meer schrijf, dat is immers inherrent aan de functie, terwijl ik deze uren wel maak. Mijn collega's in schaal 9 en 10 schrijven deze uren wel want ze worden immers minder betaald. Gevolg is nu al dat mijn collega's die 1 of 2 schalen lager zitten netto meer verdienen dan ik die hun leidinggevende ben, terwijl ze niet meer uren maken. Kortom, ik vind dit voorstel nogal kort door de bocht en niet voldoende doordacht. Waarbij ik overigens heel goed besef dat de laagste rangen het financieel zwaarder hebben. Ook ik ben als agent begonnen en ik gun het de collega's van harte om meer loon naar werken te krijgen maar met jouw voorstel zou ik beter weer naar schaal 9 terug kunnen gaan. In de meeste gevallen kan ik dan aan het einde van de dienst de deur gewoon achter me dicht trekken en word ik niet meer lastig gevallen tot de volgende dienst begint. Die van mij gaat bijna 24/7 door.

Als je nou echt iets wil voorstellen dat recht doet aan de zwaardere diensten op straat, doe dan een voorstel waarbij bijvoorbeeld de verzwaarde (nacht en weekend) uren en de piket uren meer beloond worden.

Overigens, wel een beter voorstel dan wat er nu ligt omdat hier vooral de lagere schalen beter worden beloond. Daar ben ik het helemaal mee eeens. Blijft echter een raar idee dat mijn collega in schaal 10 mij dan nog iets verder voorbij gaat in netto inkomen dan nu al.

Groeten
Ruud

Gast

#86 Re:

2015-09-01 19:51

#28: -  

 dat is nou echt een oplossing waarmee we elkaar als collega's kunnen steunen! Ik weet niet waar jij werkt maar in mijn eenheid staan de schalen 9,  en 12 ook gwoon met hun poten in de modder.!


Gast

#87

2015-09-01 20:01

1 politie 1 salarisverhoging. Doe normaal

Gast

#88

2015-09-02 04:46

Ik heb schaal 10 en zou hiermee geen enkel probleem hebben
met vriendelijke groet
Chris Groeneveld Landelijke Eenheid.

Gast

#89

2015-09-02 06:13

Misschien een goed begin om de onderhandelingen vlot te trekken maar dit is maar een heel klein onderdeeltje.

Gast

#90

2015-09-02 07:42

Goed idee!

Gast

#91

2015-09-02 09:03

Prima plan.

Gast

#92

2015-09-02 09:05

Dat zou een goede verdeling van de salarisverhoging zijn. Een eerlijkere verdeling voor hen die dag/dagelijks als kots zak van de maatschappij worden gebruikt.

Gast

#93

2015-09-02 09:43

Typisch een voorstel - zeker gezien de reacties - van een groep die meent dat ie binnen de politie het zwaarder heeft dan een andere groep. Ik steun dit voorstel niet


Gast

#94

2015-09-02 14:27

Prima inzet! De mensen met de 'voeten in de modder' verdienen dit in mijn beleving ook!

 

 

Pieter

#95

2015-09-02 19:40

Ik ben het eens met dat er een procentuele verdeling komt mbt salarisverhoging.                                                              We hebben het hier echter alleen maar over hoeveel salaris erbij komt.

Volgens mij moeten we kijken naar het totaal-plaatje.

Zoals vele anderen ook aangeven, een sigaar uit eigen doos? Nee bedankt!

Loon erbij is noodzakelijk, zeker bij collega's op de werkvloer. Wat mij betrefd t/mschaal 10.

Echter zaken als pensioen-opbouw, trainingsmogelijkheden (IBT/rijvaardigheid/expertise/etc), vergoedingen (overuren/verschuivingen/ORT/piket/etc), budgetten (werkplekken/porto's/voertuigen/etc), vrije tijd (aantal vrije weekenden/verlof) zijn toch zeker ook zaken die mee wegen in dit verhaal.

Wij waren in de ogen van onze oud minister veredelde buschauffeurs, en ook deze minister schaalt ons kennelijk niet veel hoger in.

Het is in mijn ogen tijd voor de minister om een reeel en goed bod over de gehele breedte uit te brengen en op te houden met het proberen tegen elkaar uit te spelen van de verschillende dienstvakken c/q schalen/functies binnen de politie. Het belangrijkste wat wij als politiemensen nu moeten doen is niet het wel of niet eens stemmen, maar het krijgen en houden van alle neuzen in dezelfde richting.

Door in te gaan met dit soort voorstellen van de minister, welke slechts gaan over stukjes van de CAO-onderhandelingen, worden wij allen verliezers.

Het is potverdikke ONZE minister, laat hem dan ook eens voor ons opkomen! Eisen stellen aan ons werk, dat kunnen ze wel in Den Haag, maar de waardering blijft (over de gehele lijn) uit.

Ik zeg derhalve NEE tegen dit voorstel gezien de vele haken en ogen waarmee de minister dit geld toch nog uit onze eigen portemonee zou kunnen halen. 

 

Met vriendelijke groet: Pieter


Gast

#96

2015-09-03 17:14

Is een mogelijkheid waar goed over nagedacht is.
De CAO vind ik niet goed met een deel van het pensioen een salarisverhoging betalen is uit den boze.
Ik begrijp daarom de FNV volledig !!

Gast

#97

2015-09-04 08:30

Prima voorstel!

Gast

#98

2015-09-05 11:44

Een sterk staaltje: ''nivelleren is een feest". Als schaal 10 ben ik al ernstig benadeeld door het mislopen van een uitloop naar een volgende schaal door een schimmige toekenning van OVW punten. Ik vrees dat dit het begin is van nog meer rechtsongelijkheid. (Qua pensioengerechtigde leeftijd o.i.d.?) Het bod is sowieso een sigaar uit eigen doos en door onderling gekissebis smaakt die beslist niet beter. Niet doen dus.

Gast

#99

2015-09-07 08:10

Prima voorstel !!


Gast

#100

2015-09-11 05:04

Heel mooi die percentage per schaal. Echter moeten wij gewoon stand houden om het basissalaris omhoog te krikken, zoals we voorheen hebben aangegeven bij de minister. Ik vind dat we niet allerlei constructies moet gaan bedenken.
Wij, DE POLITIE, moeten op alle fronten meer gewardeerd gaan worden. Een hoger salaris is stap 1.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...