Wij eisen excuses voor de houding van de NL overheid tijdens WOII


Gast

#26

2015-08-24 18:45

helemaal mee eens,had allang gemoeten

 


Gast

#27

2015-08-24 18:58

omdat ik vind dat het hoog nodig is voor een excuus

Gast

#28

2015-08-24 20:00

Helemaal eens nederland was zoooo fout passieve opstelling over jodenvervolging ze moeten maar eens met de billen bloot de jeugd van tegenwoordig moet dat weten de discussie moet open blijven ivm het opkomend antisemitisme me moeten hieruit lering trekken dat is zeer belangrijk

Gast

#29

2015-08-24 23:08

Omdat het hoog tijd wordt al te laat is. manja croiset, veel nabestaanden leven niet meer, maar actueel het antisemitisme steekt de kop op. Maar keerzijde Door De Collaboratie van De Joodsche Raad ook niog het hoogste percentage van Europa,

Gast

#30

2015-08-25 14:57

Het is een grote schande dat zelfs na 70 jaar de Nederlandse overheid geen excuus aangeboden heeft voor de duistere rol die ze gespeeld heeft in WW2 ten name van de Joodse medeburgers. Dit kan zo weer gebeuren. Er moet een statement gemaakt worden en restitutie aan de nabestaanden.

Gast

#31

2015-08-25 15:15

Omdat NL nog steeds niets geleerd heeft van die tijd toen ze hen liet barsten. Ze laten ze anno 2015 wederom barsten. Dus, niet alleen genoegdoening voor toen maar ook, genoegdoening voor NU!

Gast

#32

2015-08-25 17:08

Omdat ook ik al lang wacht op een nederige houding van de overheid, dat ze vergeving vragen aan de Joodse gemeenschap in Nederland.

Gast

#33

2015-08-25 20:14

Omdat niet ondertekenen van deze petitie niet in aanmerking kan komen voor iemand wiens ouders haast erger geleden hebben onder de behandeling van de Nederlanders en haar overheid na de bevrijding dan ervoor!

Gast

#34

2015-08-25 21:59

Mijn gevoel zegt dat ik tekenen moet. Ik vind alleen de omschrijving van de initiatiefnemers te simpel en voor verwarring vatbaar. Ik vraag mij af wie zij onder de NL overheid tijdens WO II verstaan. De ambtenaren die onder bevel stonden van de Duitse bezetter? Dat waren vijanden, daarvan kun je geen excuus verwachten. De echte overheid zat in Londen onder leiding van koningin Wilhelmina. .

Gast

#35

2015-08-26 05:38

Aan de ene kant zal geen enkele verontschuldiging iets weg nemen van de daden (of de non-daden) die mede verantwoordelijk zijn voor het omkomen van zoveel van mijn familie leden.

Aan de andere kant is dit het minste wat Nederland kan en moet doen. Ik teken daarom deze petitie niet voor mij of mijn familie leden, maar voor Nederland.
Hadassah

#36

2015-08-26 10:00

Ik ben heel benieuwd of Mark Rutte in de tussentijd zijn kennis over de Holocaust heeft bijgespijkerd. 

Triest dat het mogelijk bleek dat vanuit Nederland in verhouding tot andere Europese landen de meeste mensen verloor, en zelfs uitgebreid hielp de Joodse bevolking aan te geven en via Westerbork 'verder te reizen'. Heel erg triest. 


Gast

#37 Re:

2015-08-26 16:41

#16: -  

 Is nog maar eens een bevestiging van hoe zwak een verdeelde nederlanden staan.


Gast

#38 Re:

2015-08-26 19:43

#34: -  

 Niet alleen de overheid in Londen maar ook de rol die de NL politie heeft gespeeld bijvoorbeeld.

Na de oorlog de Belastingdienst en de gemeentelijke instanties die voor huisvesting en uitkeringen moesten zorgen.

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg voor u is.


Gast

#39

2015-08-27 10:23

Overheid durft meestal nooit kleur te bekennen.En al zeker niet ten aanzien van het koninklijke Huis,die toch een hoogst mekwaardige rol hebben gespeeld in die tijd.

Gast

#40

2015-08-27 10:59

Omdat ik het vreselijk vind,wat er met de joden is gebeurd tijdens en na de oorlog,gezinnen uit elkaar gerukt,vermoord,vergast.Hun bezittingen afgenomen,verraden voor geld ,bescherming door ons eigen volk aan de NSB'ers .ik vind het een schande en eis ook een excuus van de Nederlandse overheid

Gast

#41

2015-09-04 11:04

Omdat de Shoah en WOII en al het verschrikkelijke wat het joodse
volk en andere volkeren aangedaan is door andere
volkeren nooit meer vergeten mag worden en het tijd wordt
dat men wat gaat leren van de foute houding en dit nooit meer zal gebeuren dat mensen wakker worden en hun ogen open gaan en het nooit meer mag gebeuren