Stop de voorgenomen ontzanding op het Rhederlaag

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de voorgenomen ontzanding op het Rhederlaag.

Gast

2015-08-07 10:32

hoop dat nog veel meer mensen dit gaan ondertekenen! We worden als burgers handig buiten spel gezet, dat kan toch niet waar zijn....

Gast

2015-08-10 10:29

Wij willen graag aan en op het water blijven genieten van het gebied en de stranden zoals ze nu zijn!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-08-12 17:03

Gast

2015-08-13 07:20

Omdat ik vindt dat ze alles weg halen wat mooi is de natuur moet je laten zoals het hoort

Gast

2015-08-16 10:52

Het Rhederlaag is mooi zoals het nu is. Op z'n hoogst de Vale Plas nog even netjes en duurzaam achterlaten, en dan niks meer aan veranderen! De manier waarop het ontzandings-spel nu gespeeld wordt geeft weer eens aan dat de politiek in de greep raakt van de commercie, en zo haar grondbeginselen verkwanselt!

Gast

2015-08-29 09:23

Helaas blijkt het weer bitter nodig tegen kortzichtig eigenbelang, geldgewin en bestuurlijke dwaling in actie te komen.

Gast

2015-08-29 13:02

Ik ben erg gehecht aan de natuur, o.a. de eilanden, en de stranden

Gast

2015-08-30 14:03

Ik wil hebben dat de ontzanding stopt want in m`n woning zitten nu scheuren die ontstaan zijn toen er zand werd afgegraven in de Rhederlaag want ze beseffen niet dat je met het weg halen van het zand de onderlaag weg haalt en dat de boel gaat verschuiven met scheuren in de woning als gevolgen door trillingen.

Gast

2015-08-30 14:55

Omdat ik het niet eens ben met de gluiperige manier waarop de vergunningen worden afgegeven, de slappe houding van de gemeente Zevenaar en de plannen om nabij het riverpark te gaan ontzanden waar grote risico's aan verbonden zijn.

Gast

2015-08-30 18:03

De Provincie en de Gemeente geven (eigenlijk zichzelf) vergunning zodat zij aan de hen opgelegde taakstelling voor zandwinning kunnen voldoen. Hierdoor ontstaat onherstelbare schade, procedures worden met voeten getreden, ondemocratisch etc etc.

Gast

2015-08-31 13:17

Probeer het natuurlijke aanzicht van de plas te behouden en maak er geen grote kale plas van

Gast

2015-08-31 14:33

Wat mij betreft is de Rhederlaag klaar, laat de natuur verder met rust, vooral nu er weer meer dieren terug komen, verder is het zo dat nog meer zand winnen gevaar gaat op leveren voor de omgeving. We hebben het immers gezien aan het wegzakken van een gedeelte van de marsweg. Daarnaast is het zeer ondemocratisch wat er gebeurt en uiteindelijk gaat het om geld.

Gast

2015-08-31 16:13

Geen ontzanding meer vanwege de veiligheid, de natuurwaarden en het in stand houden van het rivierkarakter zoals bedoeld bij de start. Gemeente Zevenaar pas het bestemmingsplan als zodanig aan dat ontzanden niet meer kan.

Gast

2015-09-06 19:08

tegen alle eerdere afspraken in gaat dit gebeuren en alleen omdat er zo veel geld uit gehaald kan worden. niemand staat stil bij de vernietigende werking die dit heeft op de net tot rust gekomen natuur in het gebied. En dan nog de waardevermindering van alles wat om de plas heen gebouwd is.

Gast

2015-10-20 11:12

Met gemeenschapsgelden en gemeenschapsinspanningen verkregen prachtige natuur, uniek landschap en actieve recreatie wordt verpruts ten bate van kortzichtige korte termijn, beperkt geldgewin, van een maatschappelijk onverantwoord ondernemend semi overheidsbedrijf dat op basis van misleidende informatie avonden, en stiekeme vergunningen zijn pensioenpot van de extreem overbetaalde directie wil vullen.

Gast

2016-01-09 23:22

Bezorgdheid over natuur en recreatie op de rhederlaag ivm mogelijke verontreiniging met baggerslib en andere verontreinigende stoffen.