Behoud Zwembad Landgraaf

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud Zwembad Landgraaf.


Gast

#176

2015-11-04 20:34

Heel verdrietig, Meer bewegen, mensen gezond houden en dan zwembad sluiten. Veel ouderen de dupe!!

Gast

#177

2015-12-02 14:45

Ik denk dat het zwembad een goed plaatsje om toe te gaan in de zomer.

Gast

#178

2015-12-08 18:48

Omdat het belangrijk is dat onze jeugd voldoende mogelijkheden heeft on te sporten.

Gast

#179

2016-01-09 14:02

Kan ik het zwembad kopen? bij wie moet ik zijn?
Wil hier werkgelegenheid voor de bewoners en ontspanning behouden.

Gast

#180 Re:

2016-01-11 21:47

#176: -  

 ik ga regelmatig met mijn kleinkinderen zwemmen,goed overzicht,fijn en vriendelijk personeel,kinderen vinden het geweldig.

Gemeente moet er juist in  investeren in plaats van afbreken,eens goed overnadenken,wat is belangrijk,vooral ook sociale contanten.


Gast

#181

2016-01-16 10:08

Dit zwembad bestaat al jaren en ik heb er veel leuke dagen in mijn jeugd mogen hebben! Mijn dochtertje heeft hier nu ook zwemles net zoals ik heb gehad! Tis een prima zwembad met leuk personeel die het niet verdienen om op straat te komen staan!

Gast

#182

2016-01-16 18:25

Gemeente laat aub het zwembad bestaan.
Waarom? Dat hoeft toch geen verdere uitleg?
Werkgelegenheid! Zwemlessen van jong tot oud! Verenigingen! Kinderfeestjes! Vrij-zwemmen!etc.
Dit moet op de begroting komen...
Ook de bereikbaarheid wordt beter, als de buitenring klaar is.


Gast

#183

2016-01-30 19:58

Kinderen moeten straks uitwijken naar Kerkrade, dat is voor veel mensen niet te doen. Terwijl het belangrijk is voor hun ontwikkeling. Hetzelfde geldt voor ouderen, sporters, ouders, etc ........ Zonde ..... mits er een nieuw zwembad terug komt!

Gast

#184

2016-02-25 22:15

Anders zijn we dadelijk afhankelijk van andere gemeenten of het buitenland! Kom op gemeente wordt wakker!

Gast

#185

2016-02-26 06:34

Alles verdwijnt uit de dorpen. Kinderen moeten steeds verder weg om hun hobby te kunnen uitoefenen met als gevolg dat ouders hun weer moeten brengen en halen.

Gast

#186

2016-02-26 08:28

Ook ik vind dat er een zwembad moet zijn in landgraaf. Alleen het is wel zo dat dit zwembad goed verouderd is. Dus ook als het gerenoveerd moet worden zal het dicht moeten gaan. Landgraaf gaat hoe dan ook even zonder zwembad door het leven. 

Misschien als het flink opgeknapt is, we na 5 jaar nog eens gaan zwemmen met de kleine kinderen hier. 


Gast

#187

2016-02-26 10:36

Het zwembad moet blijven omdat het belangrijk is voor jong en oud en dat de Kids van landgraaf en omstreken hun zwemdiploma kunnen halen wat heel belangrijk is.

Gast

#188

2016-02-26 22:10

Omdat mijn dochter zwemles heeft in de bende en ik wil dat dit zwembad behouden blijft voor Landgraaf.

Gast

#189

2016-02-27 08:44

Het zou ontzettend jammer zijn dat dit eens zo mooie zwembad niet verbouwd zou kunnen worden. Waar moeten de kinderen voor de zwemlessen heen? En alle verenigingen en het personeel? Iedereen kende hen. Vroeger waren er in Landgraaf een paar zwembaden en nu is 1 nog niet meer haalbaar!

Gast

#190

2016-02-27 09:34

Zwembad moet blijven landgraaf. Beter klein en fijn

Gast

#191

2016-02-27 10:46

Dit is mijn zwembad! Senioren hebben beweging hard nodig! Beweging is essentieel vooral als je niet meer goed kunt bewegen en aleen nog in water geen pijn kunt voelen!Elk dorp moesten ze verplichten om een zwembad te hebben!!!

Gast

#192

2016-02-27 13:59

Omdat het Zwembad blijven!!!!

Gast

#193

2016-02-27 15:38

Goede herinneringen en ervaringen met het zwembad

Gast

#194 Re:

2016-03-07 09:28

#29: -  

 Mijn dochter heeft zwemles, en gaat er heel erg graag heen. En kom op laat het gewoon blijven. we hebben er altijd zo`n lol. Het is een mooi en goed bad. Ik wil mijn zoontje van 2 ook zwemles laten doen. En niet te vergeten de ouder wordende mens. DENK DAAR EENS AAN.

 

Jullie zouden veel mensen gelukkig maken als het bleef. En zowiezo REGIONAAL bad gaat toch niet door. 

Kijk eens in het noorden van het land bijv Drenthe hoeveel daar te doen is , voor kinderen enz enz. EN dan hier. Laat het gewoon bestaan, verbouw het. Plat gooien en nieuw bad is EVEN duur.


Gast

#195

2016-03-07 09:32

Het zwembad straalt zoveel gezelligheid uit. Leuke badjuffen en meester, goeie zwemlessen. Familie zwemmen is druk bezocht. 

Geef het een kans. Jullie kunnen niet alles wegnemen. Bekijk noorden van het land, zoveel leuke voorzieningen en wij Limburgs. Hier gaat alles maar weg weg en nog eens weg. DIT KAN NIET. MENSEN WILLEN HET ZWEMBAD behouden. 

 

EN het is een leuk uitstapje voor mensen die misschien minder geld hebben. Mensen die geen auto hebben en met fiets kunnen komen. Of de oudere mens. 

 

PLEASE laat het blijven bestaan.


Gast

#196

2016-03-07 18:22

Vroeger ging ik er als kindzijnde al heen en nu kom ik met mijn eigen kindjes daar. Zie mezelf nog met mijn ouders gaan. Zoveel mooie herinneringen. Ik wil die ook voor mijn kinderen maken daar. Verbouw het toch. Bekijk eens hoe goed het bezocht word. Geef het een kans. Duidelijke plannen, duidelijk verhaal en er komen zeker nog meerdere mensen zwemmen. Nu jagen jullie misschien ook mensen weg door alle onzekerheid en onwaarheden die soms verspreid worden.


Gast

#197 Behoud zwembad

2016-03-08 06:10

Ook landgraaf heeft recht op een volwaardig zwembad. Mijn oudste heeft er zijn ABC gehaald en de jongste is net gestart. Ze vindt het geweldig heeft een lieve zwemjuf en ik gun het haar en andere kinderen om hiervoor hun diploma's te kunnen halen. 


Gast

#198

2016-03-08 18:15

Een super leuk en overzichtelijk zwembad. Sinds onze jongens geboren zijn gaan we er al zwemmen. De oudste heeft nu zijn diploma's, maar de jongste is pas begonnen. Wat gaan ze daar aan doen? En dan heb ik het nog niet eens over de andere mensen die gebruik maken van het zwembad. In de bende moet gewoon open blijven voor jong en oud.

Gast

#199

2016-03-21 12:51

WAAROM EEN GEMEENTE BEROVEN VAN ZIJN ZWEM MOGELIJKHEID?

Naast het feit dat er slechts gekeken wordt naar het financiële (en dat het sociale aspect nu eenmaal niet in centjes is om te zetten) zou een gemeenteraad zich eens achter de oren moeten krabben.

Niet alleen de ouderen, de groepen van middelbare leeftijd en de jongeren worden hier gedupeerd maar ook de mensen die fysiek gewoon niet in staat zijn om de weg te gaan naar een van de andere gemeentes, waar de gemeente raden kennelijk wel kiezen voor hun sociale opdracht. Die groepen worden bewust uitgesloten van dat stukje wenselijke sport beleving daar waar het de ouderen in onze gemeente betreft is het het zoveelste stukje waarop zij worden gepakt en gedupeerd.

Wat in de gehele discussie ook onder geschikt blijft is dat er met een hamerslag de werkgelegenheid wordt geschrapt van de circa 27 medewerkers (een groot deel heeft een vastdienstverband en vele zijn nu eenmaal op een leeftijd dat we weten dat herplaatsing een zeer moeilijke opgaaf wordt. Dat deel wat op part-time verband werkt zal nog moeilijker herplaatsbaar blijken te zijn.

Vergeet niet dat ook de keuze van sluiting dus gepaard gaat met een extra lasten druk op de gemeentelijke begroting.

Beste raadsleden, laat u niet leiden door vertekende politieke partij standpunten, doe wat u moet doen als gekozen raadslid waarin u de belangen dient te behartigen van alle inwoners van onze gemeente, juist dat zijn dus die groepen die ik in de aanhef reeds heb benoemd.

SAMEN STERK VOOR DE WERKGELEGENHEID T.B.V HET SOCIALE KARAKTER VAN LANDGRAAF !!!

Gast

#200

2016-03-21 16:11

er is mij verteld en ik weet uit ervaring dat je met zwemmen elke spier van je lijf gebruikt dus gemeenteraad kom is uit je stoel en probeer het eens dan weet je wat je sluit