RedhetIJssportcentrumEindhoven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie RedhetIJssportcentrumEindhoven.


Gast

#226

2015-04-24 22:07

In vergelijking met andere pistes valt het me op dat de borden langs de binnenpiste de afgelopen 2 jaar nauwelijks veranderd zijn. Meer actief sponsors zoeken om het gat in de begroting te dichten/inkomsten op te krikken.

Anderzijds als werknemer op de high Tech Campus  merk ik op dat nauwelijks imeand van mijn collega's weet dat je korting krijgt met je campus badge. Langs mijn kontakten met TU-E studenten dat dit ook geldt voor veel studenten. De onbekendheid bij HTC en TU bewoners helpt zeker aan de bezoekersaantallen omhoog te brengen.

Meer sponsoring/advertising om de inkomsten omhoog te brengen en enige marketing/publishing om de bezoekersaantallen  zou volgens mij helpen


Gast

#227

2015-04-24 22:16

Ik heb een aantal jaren deel mogen uitmaken van het team van medewerkers en weet hoeveel sportief plezier de bezoekers hebben op het ijs en ook rondom het ijs. Voor Eindhoven een hele grote en belangrijke accommodatie die veel mensen trekt uit de wijde omgeving. Ik heb ons ijssportcentrum gebouwd zien worden en zien uitgroeien tot wat het nu is. Laat het alsjeblieft blijven bestaan. Yvonne

Gast

#228

2015-04-24 22:18

Heel Eindhoven gaat naar de klote. Dadelijk hebben we niks meer. En we moeten meer gaan sporten zeggen ze dan. pffffff

Gast

#229

2015-04-24 22:25

Omdat ik in Eindhoven schaats en dat wil blijven doen,
Ik ga niet meer met mijn 2 kleinkinderen schaatsen(6 en 7)
omdat het me teveel kost, 2 x 8 Euro en ikzelf en een cosumptie
kost me 32 Euro per keer? Dat kan niet en zeker niet voor mensen met een inkomen van 1650 Euro per maand!

Gast

#230

2015-04-24 22:26

De ijsbaan in Eindhoven trekt ongeveer tussen de 200.000 en 250.000 mensen per jaar, waarvan zo'n 40% van buiten de stad komt. Dat laatste wordt als argument aangehaald om de baan te sluiten. Gek genoeg was hetzelfde argument geen reden om PSV te helpen toen ze onderuit dreigde te gaan. PSV werd "geholpen" met een uiterst fidele regeling a raison van 50 miljoen Euro, voldoende om de ijsbaan ongeveer 100 jaar open te houden. Of wat dacht u van het kopen van de 4 lichtmasten van het Jan Louwersestadion om FC Eindhoven in leven te houden een jaar of 5 geleden. Wat mij betreft prima, maar het aantal seizoenskaarthouders van PSV dat buiten Eindhoven, zelfs buiten Noord-Brabant vandaan komt kon ook wel eens tegen die 40% aanhangen of erover heengaan. Het aantal mensen dat naar FC Eindhoven komt kijken ligt totaal aanzienlijk lager dan de 200.000 mensen waar we het hierboven over hebben voor wat betreft het gebruik van de ijsbaan. Voorzieningen kosten nou eenmaal geld, het zou helpen als het bestuur van een zichzelf respecterende stad zich dat eens zou realiseren. Nijmegen had een aantal jaren terug het volkomen bezopen idee om de Stadsschouwburg te sluiten. Ja, van dat publiek komen veel mensen van buiten de stad, maar juist de ijsbaan, betaald voetbal, een schouwburg, een muziekcentrum of concertgebouw zijn voorzieningen waarvoor mensen én bedrijven voor een stad kiezen. De familie Philips betaald niet zomaar mee aan de bouw van het ijssportcentrum of het Philips Ontspanningscentrum. Zeker van een SP-wethouder verwacht je niet dat hij over rendementen en kostenplaatjes praat, maar over iets wat maatschappelijk van belang is. Juist die ijsbaan is geen "speeltje voor de elite", juist op die ijsbaan komen mensen om zélf te sporten. Dat geklets over "hippe" sporten, dat is iets wat rechtstreeks de Bullshitbingo inkan. Overigens van de sluiting van de Stadsschouwburg zag het stadsbestuur in Nijmegen bij nader inzien toch maar af. Zorg er maar voor dat Eindhoven de Heintje Davids onder de ijsbanen wordt. Het is niet voor de 1e keer dat de baan met sluiting wordt bedreigt. Jullie hebben al vaker bewezen de plannen van tafel te kunnen krijgen.

Gast

#231

2015-04-24 23:06

Het schaatsen hoort er gewoon bij!

Gast

#232

2015-04-24 23:12

Het gaat hier om sport voor kinderen in de basis met een uitgroei naar topsport waar elke stad trots op moet zijn.

Gast

#233

2015-04-24 23:25

Gemeenteraadsleden, hoe kan een investering in een voorziening waar onze kinderen de puur nederlanse sport schaatsen leren, waar jong en oud met plezier gaan schaatsen, die de grootste ijsclub van Nederland heeft, niet rendabel zijn. Wat zijn onze kinderen jullie waard?

Gast

#234

2015-04-25 00:41

Kom op nou! schaatsen is leuk, gezond, oer-Hollands, voor alle leeftijden, technisch - past uitstekend bij het imago van Eindhoven - get your act together!

Gast

#235

2015-04-25 02:46

Ijsbaan van Eindhoven heeft zeker ook culturele waarde en dan kijk naar de betrokkenheid van de Eindhovense burger daarmee vergeleken met het Van Abbe museum...... Zegt voldoende lijkt me!

Gast

#236

2015-04-25 02:50

Ben al jaren gebruiker van de schaatsbaan en denk dat er voldoende gebruikers zijn om de baan open te houden.

Gast

#237

2015-04-25 03:15

Al ruim 25 jaar ga ik gedurende de wntermaanden, samen met enkele vrienden, wekelijks twee tot drie maal per week enkele uren naar de ijsbaan in Eindhoven om de door ons geliefde sport uit te oefenen. Alhoewel er nog wel het e.e.a. kan en moet verbeteren ben ik

Gast

#238

2015-04-25 04:26

Om de ijshockey sport te behouden voor Eindhoven omaan te geven dat sport een grote rol in de samenleving moet blijven Vervullen

Gast

#239

2015-04-25 04:32

Ijshockey heeft al te weinig kansen in NL

Gast

#240

2015-04-25 04:58

schaatsen hoort bij nederland en heeft voor eindhoven en omgeving zeker een belangrijke functie.

Gast

#241

2015-04-25 05:23

Omdat sporten héél belangrijk is, mijn zoon soms wel 3x per week op de schaatsbaan te vinden is en ik vind dat we trots moeten zijn op zo'n mooie schaatsbaan! !!

Gast

#242

2015-04-25 05:32

Schaatsen is plezier, sport en mijn passie. Al mijn gevoelens kan ik kwijt tijdens het berijden van mijn kunstschaatsen. Alleen het geluid al van mijn glimmende ijzers die het ijs snijden als ik telkens maar een soepel en snel zetje geef, dat geluid, dat geeft mij kippenvel. Eindhoven is voor mij lekker dichtbij, en de sfeer in dit ijsstadion is niet te vergelijken met een ander ijsstadion. Daarom vind ik dat het Stadion in Eindhoven MOET blijven!

Gast

#243

2015-04-25 05:40

Omdat onze kinderen Schaatsen heel erg leuk vinden. Goede sport Voor in de winter.

Gast

#244

2015-04-25 05:49

Laat z'n mooie ijsbaan niet sluiten! , het geld van de ijsbaan gaat naar het zwembad detongelereep , dat is toch niet nodig

Gast

#245

2015-04-25 06:21

het moet gewoon blijven het hoort bij Eindhoven

Gast

#246

2015-04-25 06:23

De 5e stad van Nederland die zich profileert als high tech regio, aantrekkelijk om te wonen voor internationaal talent heeft bijbehorende faciliteiten nodig en daar hoort een ijsbaan bij!

Gast

#247

2015-04-25 06:24

Het is belachelijk om de voorzieningen in de regio Eindhoven voor de nationale ijssport te sluiten; naar mijn mening is slecht beleid hier mede oorzaak van.

Gast

#248

2015-04-25 06:37

Eindhoven zonder ijsbaan en ook zonder de jaarlijkse eindhoven cup is voor schaatsers als een winter zonder natuurijs: het lichtpuntje waar zo naar wordt uitgekeken ontbreekt, een waar gemis....
Gast

#249

2015-04-25 06:42

Dan maar niet zo luxe renoveren. Ga bij elkaar zitten met de betrokken partijen en zoek een oplossing. Misschien wat sponsors zoeken?


Gast

#250

2015-04-25 07:01

De ijsbaan is een multifunctionele faciliteit die door nog veel meer initiatieven kan worden geexploiteert. Input van brainport en van hoogwaardige technische multinationals zorgen daarbij voor een aangenaam vertoeven van expats waarbij de ijssporten populair zijn. In de overige maanden zouden urban sports gebruik kunnen maken van de faciliteit naast concerten, zowel klassiek als populair. Het muziekcentrum/effenaar zou zich zelfs voor een deel van de programmering kunnen verplaatsen naar de ijshal. Parkeren, aan en afvoerwegen, horeca , sportzorg(TopSupport) is al aanwezig.