RedhetIJssportcentrumEindhoven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie RedhetIJssportcentrumEindhoven.


Gast

#101

2015-04-24 12:15

Ik heb hem getekend omdat ik al jaren in het ijssportcentrum kom! Het is mijn lust en mijn leven en ik kan me niet voorstellen dat Eindhoven zonder ijsbaan komt te zitten... En ik zou het heel erg leuk vinden om met mijn dochter, over een paar jaar, te kunnen schaatsen op de plek die voor mij zo speciaal is.

Gast

#102

2015-04-24 12:19

Als voormalig Eindhovenaar kan ik me de stad niet voorstellen zonder ijsbaan. Hoezo sportstad? Schaatsen is breedtesport. In Zweden heeft ieder dorp met 5000 inwoners een hockeyhal, da's misschien wat overdreven, maar een stad van een kwart miljoen zonder ijsbaan? Foei...

Gast

#103

2015-04-24 12:26

Ik heb zo veel mooie tijden gekend daar!

Gast

#104

2015-04-24 12:28

Ik vind het maar raar dat Gemeente Eindhoven zich wil profileren als een sportstad, zelfs een sport hogeschool naar Eindhoven haalt, om vervolgens te bedenken dat de ijsbaan dicht moet. Waarvoor heb je dan zo'n hogeschool, alles leren op gebied van sport , behalve het oeroude schaatsen..

Gast

#105

2015-04-24 12:29

Ik doe kunstschaatsen bij kids on ice Eindhoven en ik zou er niet aan moeten denken dat ik dat in het gevolg niet meer zou kunnen op het ijs is de enigste plek waar ik mijn hoofd helemaal leeg kan maken en tot rust kom

Gast

#106

2015-04-24 12:42

Ik speel sinds dit jaar bij de Icehawks in Eindhoven en wil sowieso nog een aantal jaar daar kunnen spelen, op de ijsbaan van Eindhoven en geen andere baan.

Gast

#107

2015-04-24 12:44

Ik heb dit ondertekend omdat ik het waanzin vind dat de ijsbaan moet sluiten
Hier sporten duizenden mensen en dat mag niet verloren gaan door een paar ambtenaren met waan ideeen

Gast

#108

2015-04-24 12:55

Omdat mijn dochters en veel vrienden van hun wekelijks op vrijdagavond in de winter daar te vinden zijn. Het is voor de tieners hun uitje. Waar moeten ze dan naar toe, op straat rond hangen of naar het stratumseind??? Ik denk dat weinig ouders daar op zitten te wachten. Vandaar dat ik wil wil dat het blijft en dan erbij hoor ik ook al dat ook de tongelreep de deuren gaan sluiten. dan is hun zomersevrijdagavonduitje ook al weg. Waar moet dat heen???


Gast

#109

2015-04-24 12:56

Deze petitie heb ik ondertekend omdat ik vind dat een Sportstad Eindhoven niet zonder ijsbaan kan.En bovendien spelen mij kids al 16 seizoenen ijshockey daar met heel veel plezier. Gaat de gemeente Eindhoven hun nu echt dwingen om te stoppen met hun sport????? dat zien wij niet zitten.

 

Pino

#110

2015-04-24 13:02

Eindhoven kiest helaas liever voor 2 zwembaden dan één. Heeft zelf ooit in het verleden afgesproken o.a met de komst van muziekcentrum, dat er geen concerten georganiseerd mogen worden, dus in de zomer ligt er een hele mooie accomedatie "braak"jammer, jammer jammer


Gast

#111

2015-04-24 13:07

Minder busbanen, meer sport

Gast

#112

2015-04-24 13:10

Vanuit de basisschool werd vroeger jaarlijks een schaatsdag gedaan waar iedereen naar uitkeek en vol trots naderhand met de verkregen medaille naar huis ging. Later werd het discoschaatsen en ijshockeyen. Gezien de afgelopen en te verwachten winters zullen steeds minder mensen op natuurijs kunnen schaatsen en is deze baan een meerwaarde voor de stad en omstreken. De gemeente doet er, mijn inziens, beter aan niet de prijzen maar de toegankelijkheid te verhogen. En de schaatsbaan weer een aantrekkelijke plek voor jong & oud te maken!

Gast

#113

2015-04-24 13:10

Het kan gewoon niet dat in Eindhoven alle ijssporten(pret) zou verdwijnen en moet uitwijken naar..........

Gast

#114

2015-04-24 13:15

Belachelijke plannen van de gemeente

Gast

#115

2015-04-24 13:32

omdat ik vindt dat we moeten kunnen blijven schaatsen of onze ijshockey club moeten kunnen steunen

Gast

#116

2015-04-24 13:33

Jaren geleden ben ik in Eindhoven begonnen met schaatslessen noren. Dat beviel heel goed. Inmiddels is er ook een 400-meter baan in Tilburg gekomen, dus daar schaats ik nu. Densondanks ben ik wel van mening dat er ook in een grote stad als Eindhoven een schaatsbaan moet zijn/blijven, was het er alleen maar om te doen dat het anders veel te druk wordt in Tilburg ;-) De schaatstarieven (paspartout !) in Eindhoven zijn bovendien vele malen gunstiger dan in Tilburg, wat voor mij reden is geweest, om na de bouw van de Ireen Wüstbaan nog een tijd in Eindhoven te blijven schaatsen op de 400-meter baan.
Ik denk ook dat Eindhoven zeker wat betreft de recreatie ijshockey / kunstschaats disciplines meer sfeer en mogelijkheden heeft te bieden dan Tilburg.
Er zouden nu plannen zijn, om het terrein beschikbaar te maken voor modernere sporten, die nu meer "in" zijn. Ik vind het echt absurd, om daarvoor een schaatsbaan op te offeren. Is er al onderzocht, hoe lang deze nieuwe sporten "in" blijven ??? De schaatssport is van alle tijden geweest, voor jong en oud en alle lagen van de bevolking ! Je ziet geregeld (groot-)ouders met hun (klein-)kinderen op de ijsbaan. Zien we daarentegen opa of oma al  aan een klimwandje hangen ?? Schaatsen is ook een sport, waarvoor je qua uitrusting niet echt gek veel nodig hebt en wat je zo duur kunt maken als je zelf wilt. Vooruit: een stel nagano gold vikings zijn dan wat aan de prijs, maar met goedkopere schaatsen kom je ook een heel eind. Zet die kosten eens af tegen een voetbal-of hockey-outfit en een lidmaatschap van een sportclub ! 
Indien het er om gaat, meer "sport-deelnemers" (en daarmee ook meer geld) naar een terrein te krijgen, dan kun je ook energie steken in het promoten en meer in de belangstelling zetten van de schaatssport. Een ijsbaan kost de gemeente klauwen met geld, maar er valt vast nog de nodige winst te behalen met een andere tarievenstructuur en energie besparende maatregelen. Aan de TU Eindhoven zijn er bovendien vast en zeker genoeg knappe koppen werkzaam danwel studerend, die iets moois kunnen bedenken voor wat betreft de isolering van de ijsbaan en wellicht ook een "gesloten" energie systeem voor de ijsbaan i.c.m. het naastgelegen zwembad Tongelreep.  Pak je het allemaal een beetje slim aan, dan kun je Eindhoven ook hierin weer inoverend op de kaart zetten !
Dus . . . gemeene Eindhoven: houdt die ijsbaan in stand en investeer in een modernisering van de technieken van deze ijsbaan !


Gast

#117

2015-04-24 13:34

Er zijn al zo weinig ijsbanen. En nog minder plaatsen om die schitterende ijshockeysport te beoefenen? Dat moet nuet kunnen.
Zejer niet nu de beloofde ijsbaan in etten leur ook al an de baan is
arnoldinho

#118

2015-04-24 13:36

Ijshockey is naast voetbal mijn favoriete sport en go Hanen...en kom zelf uit eindhoven (woensel)

anders moet ik wel elke week met de trein naar de Destil Trappers


Gast

#119

2015-04-24 13:44

Omdat de ijspret in Eindhoven en omstreken niet verloren mag gaan!

Gast

#120

2015-04-24 13:47

De ijsbaan in Eindhoven mag absoluut niet verloren gaan!
rakkertje

#121 psv moet na verkoop depay lening gemeente terugbetalen!

2015-04-24 13:47

De burgemeester van eindhoven roept altijd dat eindhoven vooruit moet en moet investeren in haar voorzieningenniveau om voor steeds meer ook internationale inwoners interessant te blijven. Bij goede brains hoort ook een gezond lichaam. Bovendien wordt aan alle kanten, ook door gemeente gepromoot dat juist ouderen moeten blijven sporten. Schaatsen en zwemmen zijn nu juist de sporten die men zeer lang kan blijven doen! Ook het argument van bezuiniging is onzin. Men steunde een aantal jaren geleden commerciele voetbalclub met een lening van gemeente om deze miljoenenclub wat luchf te geven... wel met gemeenschapsgeld! Psv gaat met depay ruim 30 miljoen cashen. Laat psv die lening dan gewoon terugbetalen...ze kunndn die dan gewoon terugbetalen! Daar hoor ik niemand over? Dan is er ook helemaal geen probleem meer en kan de breedte sport zich blijven ontwikkelen! Over die psv lening hoor je niemand meer.... zeer vreemd!!!


Gast

#122

2015-04-24 14:23

Zelf ijshockey ik in Enschede en net nu deze mooie sport steeds meer bekendheid krijgt in Nederland (het WK voor divisie 1B was vorige week nog in Eindhoven!) willen ze de ijsbaan sluiten? De ijsbaan in Eindhoven is ook voor internationale spelers een aantrekkelijke baan (wat je niet kunt zeggen over het ijshockeyveld in Enschede) dus door deze te slopen zal misschien zelfs het aantal internationale spelers afnemen. Het is jammer voor het ijshockey in heel Nederland. Daarbij kom ik uit Eindhoven en zou ik het ook jammer vinden om daar niet meer te kunnen schaatsen.

Gast

#123

2015-04-24 14:23

De ijsbaan voorziet heel veel mensen van jong tot oud, van fysiek sterk tot lichamelijk of geestelijk beperkt van heel veel plezier!

Gast

#124 Re:

2015-04-24 14:26

#1: -  

 Sporten is zo belangrijk, dan ga je toch geen schaatsvoorziening sluiten!

 


Gast

#125

2015-04-24 14:27

Veel te leuk!