VRIJE WOENSDAGMIDDAG MEERHOEF

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie VRIJE WOENSDAGMIDDAG MEERHOEF.


Gast

#1

2015-03-29 09:43

We willen graag de woensdag middag vrij ivm er niks zo fijn is om te kunnen genieten van de kinders op hun vrije middag! ! Kinderfeesten sporten afspreken met vrienden enzenz!! wij zeggen 4 dagen tot half 3 en woensdag middag VRIJ! !

Gast

#2 vrije middag

2015-03-29 10:42

Woensdagmiddag vrij zou heel fijn zijn, goed voor de ontwikkeling van het kind en het contact met de ouders. Kinderfeestjes kunnen fijn op tijd starten ipv halverwege de middag. En er is dan meer tijd voor sport en dergelijke.

Als alternatief voor woensdagmiddag zou ik vrijdagmiddag ook erg fijn vinden; er zijn dan ook meer vaders vrij, het weekend kan lekker vroeg starten, en als kinderen moe worden van alle aktiviteiten kunnen ze er zaterdag van uitrusten. Maar met de woensdagmiddag vrij zou ik al heel erg blij zijn.

Ik snap dat het inroosteren van de leerkrachten moeilijker wordt met een vrije middag, maar het lukt toch, en ik vind het een klein nadeel dat absoluut niet opweegt tegen de voordelen voor ouder en kind.


Gast

#3

2015-03-29 11:05

Een continu roostert vindt ik fijn. . Maar voor alles en iedereen wel met behoud van de vrije woensdagmiddag. Zoals hier eerder al aangegeven.

Gast

#4

2015-03-29 11:11

Deze keuze was er helaas niet maar het lijkt me wel het allerfijnst!

Gast

#5

2015-03-29 12:30

Ook wij waren voor 4-1 en tegen 5-5

Gast

#6

2015-03-29 12:36

Helemaal mee eens. Kinderen gun ik een hele vrije middag!!

Gast

#7

2015-03-29 12:42

De keuze voor 4/1 continu rooster is niet meegenomen in de keuze die we hebben moeten maken voor of tegen t continu rooster, terwijl deze opzet veel beter blijkt voor de kinderen.

Gast

#8

2015-03-29 15:14

Continu rooster vind ik oké.

MAAR DAN WEL 4DAGEN  TOT 14.45 ZODAT JE GEEN EXTRA WEKEN VAKANTIE BOVEN DE NU AL BESTAANDE WEKEN KRIJGT!

 

Daniël

#9 Waarom op woensdagmiddag vrij?

2015-03-29 18:54

Wat een rare klachten? Dit is toch bespreekbaar geweest tijdens bijvoorbeeld een ouderavond? 

Zelf vind ik het ideaal ivm werktijden!


Gast

#10

2015-03-30 10:24

fijn ook dat de petitie getekend en gedeeld word door mensen die helemaal niet op bs de meerhoef zitten!  


Gast

#11

2015-03-30 10:41

Ik denk toch dat de school hier niets mee doet. Er is een heel traject aan vooraf gegaan. Met een enquête onder ouders Van kinderen OP DE MEER HOEF.Dit is een openbare petitie die getekend kan worden door iedereen . Beetje raar als buitenstaanders gaan beslissen over de schooltijden van mijn kinderen. Wat ze ook beslissen er zullen altijd voor en tegenstanders zijn. Ze kunnen niet iedereen tevreden houden.

Het is denk ik een kwestie van wennen voor ouders en kinderen. Hoewel de laatst genoemde meestal flexibeler omgaan met veranderingen.

 


Gast

#12

2015-04-01 05:53

Leren wij onze kinderen niet om ruimdekend te zijn en dat niet alles gaat en moet zoals hun willen? Ondertussen drammen "wij" als ouders wel onze zin door, door middel van deze petitie. Overigens is dit al door middel van briefjes via de kinderen bij ons ouders geweest. Waarbij alleen ouders hebben kunnen reageren en de tante van pietje die in amsterdam woont en het toevallig bij een bekende op facebook of dergelijke voorbij zag komen niet. 

anoniem

#13 Re:

2015-04-01 06:57

#12: -  heeft denk ik niet te maken met zin doordrammen of ruimdenkend zijn, de enquete van uit school en al het andere eromheen was gespitst op alleen een vijf gelijke dagen model. Zoals ik het lees gaat de petitie hier alleen om behoud van een vrije middag voor de kinderen. De school had de enquete ook anders in kunnen steken, maar die mogelijk werd niet gegeven, terwijl veel ouders dit wel hebben aangedragen. Mag je als ouders dan niet op komen voor je kind of voor je eigen ideaal. Ik vind het juist goed dat er mensen zijn die wel laten horen wat ze er van vinden en een opening zoeken om te kijken of het anders kan. Het gaat hier toch niet omdat men tegen verandering is, maar voor een andere verandering! 

Chantal

#14 beëindiging petitie

2015-04-02 22:00

 Naar aanleiding van een gesprek met de directrice en de onlangs verschenen brief in de nieuwsbrief, heeft ons doen besluiten de petitie te beëindigen. 

De besluitvorming staat vast en er is helaas geen openheid om een nieuw onderzoek op te stellen voor een 4-1 model. 

Iedereen bedankt voor de tijd en energie!