Doveninternaat Haren moet blijven!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Onderwerp
wat doen wij? Niks! Wij moeten protesteren!!! Deafmars in den haag!!!!
SVP! Laissez les Sourds veulent garder l'école Sourds!!!
Toch, als ik de reacties zo eens doorlees, zijn er een heleboel mensen die op school wel eens iets beter konden opletten. Het niveau van grammatica en spelling is hier ver te zoeken.
Houd op met die weggooi van alle vaardigheden, buurt kennis, ervaringsdeskundigen etc... Stop dat heilloze gedram om iefdereen hetzelfde onderwijs te willen geven, terwijl vooraf helder is dat Iedereen anre behoeften heeft. Investeer in weerbaremensn die zelfstandig denken, Nodig in een participatie maatschappij!!
Zou niet moeten mogen!
Re:
Hallo, omdat gebarentaal andere grammatica heeft en gebarentaal voor doven een moedertaal is.
Is het lastig om Nederlands te leren, en ik ben zelf doof en ik kan ook goed praten, dus niet zo snel vooroordelen :)
Sluit dit internaat niet alstublieftdankuwel
Als het doveninternaat zou sluiten, dan wordt een hele groep dove kinderen de toegang tot, voor hen geschikt, onderwijs ontnomen. Deze kinderen hebben veel minder (ontplooings-)kansen in het reguliere onderwijs en ouders hebben niet altijd de middelen/mogelijkheid om te verhuizen naar het noorden. Dit kan toch allemaal niet de bedoeling zijn?
Waarom zijn deze mensen toch zo lui en nemen ze niet de moeite om eerst echt te doorvoelen wat de rol en functie van een dergelijk internaat in onze samenleving is?
Ik ben heel benieuwd naar hoe zij het alternatief voor deze kinderen zien en zou graag in gesprek komen met degenen die dit besluit genomen hebben. Dat kan een interessante dialoog opleveren. Ik sta er voor open en kom het graag een keer uitleggen.
Re:
wat heeft dit nu te maken met grammatica is toch niet van belang als mensen maar meedoen beetje kortzichtig gast??????
Re:
Je antwoord getuigt van weinig inzicht gast.
Juist dit internaat moet blijven omdat anders veel dove kinderen helemaal niet meer in staat zullen zijn om enige spelling en grammatica te leren.
Wie zal ze uberhaupt leren liplezen en gabaren?
Wie brengt zijn kind dagelijks naar school in Griningen als je bijvoorbeeld in apeldoorn woont?
DUS INTERNAAT MOET BLIJVEN!!!!
Dreigende sluiting van het internaat
Doveninternaat is de enige instelling in Nederland!
Indien dit internaat niet meer bestaat... de overheid zou blij zijn met het behoud van één miljoen en dove jongeren dienen niet meer hoog van de toren te blazen, dus dom blijven in hun eigen omgeving. Zoals het ook gebeurde in de veertiger en vijftiger jaren van de vorige eeuw. Een directeur van een doveninstituut presteerde in deze tijd te beweren dat een dove leerling niet meer verder kon studeren...dan wat hij op het instituut heeft geleerd.
Zo willen we niet terug naar deze tijd.
Henk Betten.
| This discussion has been closed. |
Waar zouden deze kinderen dan naar toe moeten???? Je kunt er zelf toch niets aan doen dat je doof bent geworden en deze kinderen hebben ook recht op onderwijs, net zo goed als buitenlandse kinderen. Geen discriminatie.