Ik steun Studenten voor Rechtvaardigheid in Palestina (SRP)


Gast

#1

2015-01-15 15:21

In Frankrijk hebben vorige week enkele zwakbegaafde losers bijna 20 mensen vermoord. De wereld spreekt er terecht schande van. De afgelopen zomer werden door Israëlisch staatsterrorisme meer dan 2000 mensen afgeslacht; met Amerikaanse steun en met ons laf stilzwijgen. 'Onze waarden' (als we die al bezitten) werden in GAZA vernietigd, niet door een paar sukkels in Parijs. De zionistische terreur heeft inmiddels de gehele Westerse samenleving in zijn greep, te beginnen bij de USA, die zich als slaven gedragen t.a.v. de racistische Apartheidsstaat Israël. Er moet een einde komen aan hun macht, welke ex-premier Sharon de antisemitische uitspraak ontlokte: 'We, the Jewish people, we control America. And the Americans know it'.
Leo Heynen, atheïst.

Gast

#2

2015-01-15 16:39

Zie Amnesty International, Human Right Watch, en de VN rapporten. Genoeg is genoeg.

Gast

#3

2015-01-15 17:04


VU maakt zich nationaal en internationaal te schande met zijn verbod op dit Palestina-studenten-debat daags na "Charli"... Een westerse wetenschappelijke opleiding hoort een broedplaats van vrije meningsuiting en verlichte tolerantie te zijn, die studenten aanspoort de degens van het vrije woord/ argument in het debat te kruisen, teneinde onvrede in de wereld niet te beslechten met wapens! Treurig dat de sfeer in de VU geen voorbeeld is van vrijdenken, maar van angst en bekrompenheid, autoritaire betutteling van een studenteninitiatief en hypokrisie. Van een christelijk instituut hoopte ik te mogen verwachten dat het full support geeft aan het respecteren van de mensenrechten, het internationaal recht en onze grondwettelijke antidiscriminatiewet - zowel in eigen huis als ook bij de keuze van zijn partners. Maar uw innige samenwerking met Israel en de zionistische lobby in Nederland (CIDI) tonen al direct aan dat uw gepoch op 'neutraliteit' niets te maken heeft met zulk respect en een veel te ongeloofwaardig klein vijgeblad is om uw disrespect voor mensenrechten, internationaal recht en ons artikel 2 van de grondwet te verhullen. Deze leugenachtigheid neem ik u zeer kwalijk. Het is uw instituut genoegzaam bekend dat Israel de mensenrechten non stop schendt, toch werkt u zorgeloos samen met Israelische staatsinstituten zoals de universiteit van Haifa. Het is U ook zeker voldoende bekend dat Israel haar eigen burgers vrije meningsuiting ontzegt en met vele middelen ijvert om zijn criticasters in het buitenland de mond te snoeren, bedenkelijke middelen niet eens schuwend? Dat de VU nu ook zelf aan dergelijke praktijken meewerkt, -misschien op instigatie van pro-Israelkrachten in ons land?- en daarnaast een ruim podium biedt aan onversneden Israelpropaganda via het CIDI, maakt dat de VU zich medeplichtig maakt aan de misdaden van Israel.
Mijns inziens kan de VU alleen zijn imago nog redden, nationaal en internationaal, wanneer de universiteit terugkeert op zijn schreden en ermee stopt zich te laten gebruiken als spreekbuis voor zionistische krachten in onze samenleving. Het witwassen van Israel oorlogsmisdaden, mensenrechtenschendingen, en het overtreden van de internationale wetten maakt de universiteit behalve impopulair en verdacht ook tot doelwit van de internationale BDSbeweging.In korte tijd kent heel de wereld de VU, maar niet als broedplaats voor vrijdenken en verlichte tolerantie .....

Gast

#4

2015-01-15 17:59

Zijn ook van mening dat een boycot van producten een prima actiemiddel is. Denk aan acties tegen apartheid. De juiste term gebruik een Joodse Israëliër. Mijn compliment. Wij zijn 70plus maar wensen jullie heel veel sterkte en succes toe.

Gast

#5

2015-01-15 17:59

De palestijnen hebben genoeg geleden. Het moet een keer ophouden.

Gast

#6

2015-01-15 18:04

Top gedaan!!

Gast

#7

2015-01-15 20:17

Belachelijk dat een universiteit zich blijkbaar laat koeioneren, vrijheid van meningsuiting is toch zo belangrijk?

Gast

#8

2015-01-15 21:14

De partijdigheid van de VU ten faveure van de staat Israël waarvan bekend is hoe die de rechten en het leven van de Palestijnen bij voortduring bloedig onderdrukt.... past niet bij een Universiteit die zich op zijn christelijke fundament beroept en de vrijheid van meningsuiting van zijn studenten zou moeten respecteren.
Gast

#9 Reactie van FNV bestuurder op het solidariteitsverzoek

2015-01-15 21:23

Shame to the FNV!

Ik kan me van alles voorstellen bij het besluit het vanavond niet door te laten gaan met Parijs vers in het geheugen en zo’n facebook-reactie. Maar vervolgens zou er wel gezamenlijk moeten worden gekeken wanneer een debat over banden met Israël wel goed gevoerd kan worden. In zo’n overleg kan ook besproken worden wie worden uitgenodigd als sprekers. Verder deel ik de opvatting dat voorkomen moet worden dat debatten gevoelens van uitsluiting en onveiligheid versterken; dat geldt zeker ook voor een academische omgeving!

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan Boersma

BESTUURDER ONDERWIJS&ONDERZOEK


Gast

#10 Oproep aan studentenorganisaties, OR en FNV

2015-01-16 11:40

Erg goed dat studenten op de VU zich niet laten intimideren door het CvB en de door het Cidi-aangestuurde lobby! Het is geen verassing dat een discussie over het racistische beleid van de staat Israel voor hen leidt tot 'gevoelens van uitsluiting en onveiligheid'.

Het is belangrijk dat studentenorganisaties, de OR en zeker de FNV zich vierkant achter SRP scharen. De afgelopen week wordt er namelijk veel gesproken over 'vrijheid van meningsuiting' maar wordt hier niet naar gehandeld. Wanneer we toestaan dat bijeenkomsten zoals die van SRP worden verboden, kiezen we de kant van de status quo. Voor de Palestijnen is uitsluiting en onveiligheid geen 'gevoel', maar de dagelijkse realiteit.

Ewout


Gast

#11

2015-01-16 11:59

Steun volledig dit initiatief
Vrede

#12 Duizenden doden

2015-01-16 15:06

elke dag vallen er duizenden doden in deze wereld. Neem de Boko Haram afgelopen weekend - 2000 - mensen Christen die zijn afgemaakt - waarom wegens hun geloof. Wanneer komt er een demonstratie voor de Christenen? In het midden-oosten slacht de IS dagelijks mensen, verkracht en mishandeld - wanneer gaan jullie de straat op tegen dit geweld? Oh ja - dan doen jullie niet want hier hebben de Israelische mensen niets mee te maken - en die moet je hebben...Antisemieten zijn jullie. 

Wakker worden

#13

2015-01-17 23:07

De VU kan vandaag een debat annuleren, morgen en misschien overmorgen. Maar de publieke opinie verandert en het aantal mensen dat haar mening ten nadele van Israel bijstelt, groeit. Daar is niks aan te veranderen. Vroeg of laat zal het tij keren. :)


Gast

#14 Re: Duizenden doden

2015-01-18 17:07

#12: Vrede - Duizenden doden 

 Dit is tevens een demonstratie voor de 1000e christelijke Palestijnen (ja die bestaan ook, ja). Ik zou zeggen, begin een petitie en zet je in voor die andere problemen, in plaats mensen anti-semiet te noemen. Ja er zijn vele groepen die steun verdienen, wat niemand hier onkent overigens. Dat neemt niet weg dat Palestijnen dit nodig hebben. Besteedt je tijd nuttig svp inplaats deze rare opmerkingen te plaatsen. Dank. 


Gast

#15

2015-01-18 23:15

Ik heb jullie CvB een protestbrief gestuurd en cc naar de media.

Gast

#16

2015-01-19 03:52

Sta op voor rechtvaardigheid en vrijheids van meningsuiting.

Gast

#17

2015-01-19 12:40

De reactie van de VU-bobo's doet me sterk denken aan begin jaren '70, toen ik VU-student was, en we demonstreerden tegen de banden van de VU met de Universiteit van Potchefstroom in - toen - Apartheid Zuid Afrika. Weer neemt de VU een racistisch apartheidsbewind in bescherming. Het is de Israelische regering die met zijn brute onderdrukking van de Palestijnen het anti-semitisme aanwakkert, niet het protest tegen die onderdrukking.

Succes, en BDS - mr. H.J. van Vliet - alumnus 1975


Gast

#18

2015-01-19 14:44

Ik sta op voor rechtvaardigheid en vrijheid van meningsuiting
LaLa

#19

2015-01-19 16:13

 

Overheersing islamisten op Europa

 

 

 

 

 

In meerdere Europese steden demonstreren moslims en hun linkse handlangers zogenaamd voor Gaza, maar in werkelijkheid is dat een dekmantel om hun gemeenschappelijke haat tegen Joden en het Westen te fulmineren.

 

Dood aan de Joden, of spreuken van gelijke strekking schallen ook in Nederlandse steden. De Nederlandse overheden grijpen niet in, kijken weg, praten goed, of verbergen zich achter het Openbaar Ministerie dat "onderzoek" doet. Dit terwijl er meerdere filmpjes op het internet de ronde doen waaruit klip en klaar blijkt dat moslims Joden willen vermoorden.

 

 

 

Toen Geert Wilders zijn uitspraak deed over minder Marokkanen werden er aangiftes door de politie afgedrukt, liepen meerdere burgemeesters in protest mee in demonstraties, liet GroenLinks T-shirts drukken met "ik ben een Marokkaan", wist Alexander Pechtold met een dramatisch gezicht te melden dat er van alles en nog wat overschreden was, waarbij hij door allerlei fractievoorzitters werd bijgestaan en gaf de minister-president een verklaring uit dat hij de woorden van Wilders niet onderschreef en dat hij het walgelijk vond. Geen Openbaar Ministerie kwam er aan te pas voorgenoemde in werking te laten treden bij de uitspraak minder Marokkanen.

 

Bij de uitspraak dode Joden en de Hitlergroet gebracht door moslims blijft het echter in verhouding ijzingwekkend stil aan de kant van de politici.

 

Er zijn Kamervragen gesteld en er zijn een paar fractievoorzitters die zich met recht druk maken over de Jodenhaat in Nederland, maar het gros van politici weigert stelling te nemen tegen antisemitische moslims.

 

Stel dat er een demonstratie was geweest waarin wordt opgeroepen tot het doden van moslims, dan zeg ik u bij deze, dan was de wereld te klein geweest.

 

Spoeddebat op spoeddebat, de main stream media die kranten vol zou schrijven. TV-programma's zouden gevuld worden met deskundigen en politici die hun afkeuring zouden uitspreken, maar nu? Niets, echt helemaal niets van een Pechtold, een Van Olijk, een Samsom, een Haersma Buma, een Roemer wanneer het gaat op stinkende Jodenhaat uitgesproken door moslims.

 

 

 

Ondertussen zijn Joden bang, en de politiek, overheden en politie weigeren die angst weg te nemen door zich openlijk uit te spreken tegen Jodenhaat.

 

De islamitische 5e colonne heeft zo'n vaste voet in Nederland dat politiek, overheden en politie Joden laten vallen en niet beschermen. De angst voor moslims zit diep, zo diep dat policor Nederland, weer in staat is mee te helpen “het joodse probleem" op te lossen.

 

Het gezapige tolerante Nederland is niet meer. Met de islamitische massa-immigratie kan Nederland het zich niet meer veroorloven constant tolerant te willen zijn om de doodeenvoudige reden dat de binnenlandse islamistische vijand het woord tolerantie niet echt waardeert.

 

 

 

Intolerantie kan je dus nooit en te nimmer met tolerantie tegemoet treden, of denkt u nu echt dat er met die islamitische bruinhemden van ISIS valt te onderhandelen? Mocht u dat denken, dan werkt u actief mee aan uw eigen ondergang. Veel plezier ermee, maar persoonlijk radicaliseer ik liever zelf dan de Nederlands vrijheden ten faveure van islamistentuig te zien verdwijnen.

 

 

 

We kunnen veel van de ISIS-aanhang in Den Haag leren. Bijvoorbeeld door illegale betogingen te houden om aangemelde legale betogingen te dwarsbomen. We leren van ISIS dat het goed is een huisadvocaat in de arm te nemen om je met raad en daad ter zijde te staan wanneer je illegaal bezig bent, Wat ISIS in Den Haag doet wordt ondersteund door extreem links. Wat we kunnen overnemen is het feit dat de straat wint van het gezag in Den Haag. We leren er ook van dat de Nederlandse overheid haar kerntaak als overheid verkwanselt om islamisten te sussen. Eigen islamisten eerst is de nieuwe slogan die in Den Haag school maakt.

 

 

 

We weten nu dat de Haagse overheid niet voor ons is, maar tegen ons. Die informatie moeten we onthouden en in de toekomst tegen Haagse overheden gebruiken. De invulling laat ik aan u over, maar ik dacht in de lijn van eventuele rechtszaken. Het verkwanselen van kerntaken is naar mijn mening een criminele daad.

 

De anti-ISIS demonstratie wordt door links, moslims en delen van de bourgeoisie weggezet als een extreem-rechtse demonstratie. Dat is een typisch linkse Pavlovreactie om U als burger te intimideren, te ontmoedigen en te diskwalificeren. Liepen er extreemrechtse elementen mee in die demonstratie? Ja zeker, maar een minderheid kan de meerderheid van een demonstratie niet kenmerken. Wanneer dat de karakteristiek zou zijn dan zouden alle zogenaamde pro-Gaza demonstraties verboden moeten worden wegens het verregaande antisemitische karakter. Hulde dus voor de anti-ISIS demonstratie. De kritiek geleverd komt van de bourgeois die thuis lafjes kritiek levert vanachter een toetsenbordje, terwijl u aan het front staat om de westerse vrijheden te verdedigen.

 

 

 

Het enige dat helpt om ISIS in Nederland te bestrijden is blijven demonstreren. Fatsoenlijk rechts moet radicaliseren om de verdediging van grondwaarden veilig te stellen. Aan links heeft Nederland niets, dat blijkt wel aan de uitspraak van de SP Rotterdam om een paginagrote advertentie te willen plaatsen om "islamofobie" tegen te gaan, u weet wel die term die goedmensen hebben verzonnen die wordt gebruikt door lafaards om idioten mee te manipuleren. Ook de PvdA Den Haag is naar de andere kant overgestapt door met droge ogen te beweren dat de anti-ISIS demonstratie een provocatie was. U moet het waarschijnlijk nog een keer lezen om het te geloven.

 

Radicaliseren dus. Dat schrikt u misschien af, dat komt omdat u bij radicaliseren een negatief beeld hebt. Laat ik dat bij u wegnemen. Toen het wiel werd uitgevonden was het een radicaal idee, toch hebben we tot op heden plezier van dat radicale idee.

 

Radicaliseer, sta op en verdedig de Nederlandse normen, waarden en vrijheden!

 

 

 

 

 

Ineke

#20

2015-01-19 16:16

Misschien is het niet opgevallen maar voordat Israël wat terugdeed waren er al tig raketten willekeurig op het land afgeschoten. Ook Joden hebben het recht hun kinderen te beschermen en net zoals in België terroristen uit te schakelen. Jammer voor de haters maar de inwoners van dit prachtige kleine land zullen zich nooit meer geweldloos laten afslachten. Bovendien hebben ze een Helper waar zelfs het grootste leger het tegen af zal leggen.


Gast

#21

2015-01-19 16:29

Ik steun jullie anti-semitische clubje zeker NIET!

Ludo

#22

2015-01-19 16:39

Jullie praten over Palastina, alsof Hamas niet bestaat!Hamas die daar in de regering zit. Hamas die eigen mensen onder druk zet. Hamas met zijn Jihad. Hamas die in zijn handvest heeft staan Israel van de kaart te vegen. Nuil dan niet als je op anti-semitisme aangesproken wordt. Pro Palastina kun je pas worden nadat Hamas verwijderd is. Tot die tijd steun je een land in opbouw dat vooral anti-Israel is, vooral door Hamas. Dan heb ik hier nog meer 1 opmerking..... Israel Shalom.


Gast

#23 Re:

2015-01-19 16:41

#1: -  

 Waar moslims zijn, is geweld.

ludo

#24 Re:

2015-01-19 16:47

#7: -  

 Juist ook om vrije menings uiting is deze groep verwijderd. Bij een debat nodig je ook anders denkende uit. Alle sprekers waren anti-Israel. Er word een boycot voorgesteld, is ook tegen vrije menings uiting.

Er werd ook nog iemand van deze club gearresteerd, die Joden met de dood bedreigde.

Denk goed na, aan welke kant je staat, denk niet wit, denk niet zwart, maar in de kleur van je hart.

 

Text Frank Boeien

LaLa

#25

2015-01-19 16:49

 

“I will never allow a single Israeli to live among us on Palestinian land”, was according to Mahmoud Abbas, speaking to Egyptian Media.

 

 

 

Oftewel: het hele middenoosten inclusief een stukje land dat officieel niet eens bestaanrecht heeft, stikt van de Hitlers en SS’ers die zich erop verheugen namens hun oorlogsheld mohammed met hun bruinhemden/ jurken het Westen te veroveren. Wat ze niet zal lukken.

 

Alhoewel er voldoende landverraders in Nederland maar wat graag willen meedoen en het er voor over hebben hun eigen buren te verraden en uit te leveren aan de nazistische Hamasslachters van Palestina (het niet bestaande en erkende land)/