Verbied vuurwerk door particulieren!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Verbied vuurwerk door particulieren!.


Gast

#101 Wie was eerder????

2015-12-20 16:45

Godverdomme kies je dr niet zelf voor om een beest te nemen?

Wat was eerder, vuurwerk, of die kutbeesten?

Optfyen dan!


Gast

#102 Re: stelletje zoetsappige!

2015-12-20 16:47

#80: - stelletje zoetsappige! 

 ZO MOET DAT!!!

Lekker!!

bij mij precies hetzelfde, die van mij zit met oudjaar in de vensterbank naar t vuurwerk te kijken :)


Gast

#103 Re:

2015-12-20 16:48

#58: -  

 Dan moet je je beest opvoeden oude graftak


Gast

#104 Re:

2015-12-20 16:49

#66: -  

 Dan moet je ze opvoeden :p


Gast

#105 Re:

2015-12-20 16:51

#72: -  

 Heb je een punt, maar ik mag nog niet drinken, dus moet je een onschuldidge 13 jarige dan ook zijn plezier afpakken?


Gast

#106 Re:

2015-12-20 16:53

#31: -  

 Particulier is met een c

groet

een vuurwerkfanaat die wel kan spellen terwijl hij 13 is, en jij wss een jaar of 80


Gast

#107 Re:

2015-12-20 16:55

#47: -  

 Dat is al illegaal, dus wat is het hele probleem?


Gast

#108 Re:

2015-12-20 16:57

#1: -  

 gelukkig zegt u het zelf al, het is al ILLEGAAL, dus dan hoef je het niet meer te verbieden ;)


Gast

#109 Re:

2015-12-20 16:58

#3: -  

 Particulieren is met een C stelletje dyslecten


Gast

#110 Re:

2015-12-20 16:59

#6: -  

 COPD is je eigen fout, dus dan moet je niet zeiken over vuurwerk, dan heb je je longen toch al naar de kloten gebracht


Gast

#111 Re:

2015-12-20 17:01

#13: -  

 Even serieus, ILLEGAAL vuurwerk is illegaal omdat het al verboden is voor particulieren :p


Gast

#112

2015-12-30 09:25

Vind het knallen overal heel irritant en heel zielig voor huisdieren!

Gast

#113

2015-12-30 18:06

Omdat ik wel eens van dat jaarlijkse gezeik afwil. Dieren in paniek, geen oog dicht doen, je steeds weer rot schrikken de dagen ervoor etc etc etc

Gast

#114

2015-12-31 07:50

Hopenlijk wordt het vuurwerk door particulieren nu verboden volgend jaar! Teveel mensen houden geen rekening met mens en dier, en gaan er niet op een verantwoordelijke manier mee om.

Gast

#115

2015-12-31 09:07

Vuurwerk veroorzaakt veel geluidsoverlast en gevaar voor mens en dier.

Gast

#116

2015-12-31 12:53

Vuurwerk voor particulieren verbieden, want men weet er niet mee om te gaan. Alleen tijdens de jaarwisseling vuurwerk door gemeente afsteken, en dan alleen sier en geen harde knallen en bommen. De dieren zijn bang en onrustig. Denk eens aan de niet-huisdieren, waar kunnen zij naar toe vluchten? En de oorlogsvluchtelingen, zij worden nu wel fijn aan de oorlog herinnerd. Het moet in 2016 eindelijk eens afgelopen zijn met iets wat zoveel gevaar, rotzooi , verdriet, ellende en ergenis geeft. Mag dat alsjeblieft.




Gast

#117 Re: Wie was eerder????

2015-12-31 12:57

#101: - Wie was eerder???? 

 Het,  een Neanderthaler in Nederland? Nee nog erger, afschuwelijk persoon.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-12-31 14:37



Gast

#119

2015-12-31 18:49

vuurwerk geeft alleen maar ellende..!! weg er mee..!!!

Gast

#120

2015-12-31 19:28

Huisdieren, niet- huisdieren en geleidehonden raken van slag door deze overlast. Als men geld wil uitgeven, dan graag aan nuttige zaken als KWF, KIKA enz. enz.
vuurwerkmoetblijven

#121 Re:

2016-11-21 17:05

#17: -  

 Ik hoop dat ik van jou ellende wordt verlost

Vuurwerkmoetblijven.nl

#122 Vuurwerk: verbied het niet!

2016-11-21 17:19

Ik zie dat elk jaar weer rond de jaarwisseleng het gezeur en geblèr over vuurwerk weer begint. Dat je ertegen bent, kan ik wel begrijpen. Niet iedereen vind het het geld waard of vind eht even leuk, dat kan! Maar om nou voor anderen te gaan beslissen wat zij met hun tijd doen, is gewoonweg dictatoriaal. Ook worden er alleen maar drogredenen gebruikt tegen vuurwerk. Nonsens als 'honden worden er panisch' van moet ik elk jaar weer lezen. Jij, als mens, weet de emotie van de hond niet! Jij weet niet wat hij over die knal vind, dus ga geen misbruik maken van die dieren, dat vind ik persoonlijk nog erger dan een hond laten schrikken door vuurwerk! 

Zelf heb ik voor het 3e jaar op rij nitraten ingekocht voor oud-en-nieuw. Zowel als uit België als uit Polen. Waarom? Ze knallen lekker hard, en ik vind dat gewoon leuk! Maar de mensen uit mijn straat weten dat als ze er genoeg van hebben, dat ze dat heel normaal tegen mij en mijn vrienden kunnen zeggen. Dat vind ik niet erg, dan ga ik wel gewoon weg en het in het bos afsteken. 

Ook over het argument 'het is geldverspilling' wordt het nodige vloeistof uit de mond geproest. Jij bepaald niet wat geldverspilling is voor een ander. Als jij geen geld aan vuurwerk wilt uitgeven, doe het dan gewoon niet. Maar ga niet aan mij vertellen wat verspilling is en wat niet. Volwassenen geven zo bijvoorbeeld miljoenen euro's uit aan alcoholische drank. Dat is extreem ongezond en heeft bij een hoge dosis nogal wat bijwerkingen. Ook over make-up valt zo te praten. Vind jij dat dat geld wat aan vuurwerk moet worden besteed naar een goed doel moet gaan? Doneer zelf dan eens geld i.p.v. zeuren dat andere mensen het niet doen.

Het laatste punt van irritatie is toch wel milieuvervuiling. Dat vuurwerk uitstoot heeft, valt niet te twisten, dat is gewoon een feit. Maar als we op die tour gaan, waarom dan niet de rundvleesindustrie bekijken? 100 gram rundvlees heeft 3200 liter water gekost, en daarbij komt nog dat een rund 2x zoveel uitstoot heeft als een auto die een hele dag staat te gassen (runderen ruften methaan, een 8x zo sterk broeikaseffect). Mede daarom ben ik vrijwel helemaal vegetarisch geworden. Niet omdat ik het zielig vind voor dieren, zo is natuur, maar omdat het funest is voor onze planeet. Ik eet zelf nog wel soms vlees, wat bacon op zondag kan er wel bij mij in, maar het punt is dat we niet helemaal hoeven te stoppen ermee! Hetzelfde met vuurwerk, alleen maar afsteken is heel slecht, dat vind ik ook, maar één dag zondigen kan gewoon! Jijzelf stoot waarschijnlijk jaarlijks meer dan 3x zoveel uit dan ik, ook al geef ik jaarlijks +- 200 euro uit aan divers vuurwerk.

 

Ik hoop dat mensen de moeite hebben genomen dit te lezen, want ik moet eigenlijk huiswerk maken en ik hoop dat dit het dus waard is. Laat me jouw mening horen, dat wil ik maar al te graag!