Verbied vuurwerk door particulieren!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Verbied vuurwerk door particulieren!.


Gast

#76

2014-12-14 00:15

ik hoop dat de aktie zoden aan de dijk zet maar zelf de agenten komen net langs al er nu al vuurwerk wordt agfgeschoten

Gast

#77

2014-12-14 10:00

Elk jaar eist het vuurwerkgeweld weer slachtoffers onder dieren en mensen. Daarbij komt nog dat het vuurwerk erg slecht is voor het milieu. Gewoon vuurwerk verbieden!

Gast

#78

2014-12-14 10:02

Mens en dier worden er beter van als er een verbod komt.

Gast

#79

2014-12-14 13:40

Ik vind dat de gemeente op een centraal punt vuurwerk moet afschieten met nieuwjaar en dan kan iedereen gaan kijken die dat wil, en raakt er niemand mens en dier gewond !!

Gast

#80 stelletje zoetsappige!

2014-12-14 14:21

Doe gewoon normaal dan doe je al gek genoeg. Mijn honden zijn opgevoed en gewend aan vuurwerk! Ook weten ze dat ze hleren niet op af moeten gaan, opvoeding heet zoiets!

Zullen we dan ook maar meteen auto's en vervoer in het algemeen verbieden ? Dit kost jaarlijks meer mensen en dieren levens! 

 

Altijd wat te zaniken om zo een onbenullige dingen. Terwijl jullie eigen kinderen dit zelf ook doen! Maar door dit soort gedrag doen ze het stiekem en kunnen jullie roepen( dat doet die van mij niet).

 


Gast

#81

2014-12-14 17:31

Van mij mag vuurwerk per omgaande verboden worden.
Geef een vuurwerkshow met sier vuurwerk

Gast

#82

2014-12-15 09:15

Walgelijk dT nog steeds kan in Nederland. In andere landen is het allang zo dat vuurwerk door professionele mensen wordt afgestoken. Dan kan iedereen er van genieten. Vreselijk al dat leed elk jaar weer. Oudejaar is voor veel mensen en dieren een afschuwelijke tijd!

Gast

#83

2014-12-15 11:01

Siervuurwerk om een uur of 12 is prima, maar laat er alsjeblieft een verbod op de verkoop van knalvuurwerk komen. Verkoop alleen op oudjaarsdag zelf.

Gast

#84

2014-12-15 15:08

wij hebben ook een hond die harstike bang is ze krijgt al pilletjes met oud en nieuw dus ik zeg verbieden dat vuurwerk

Gast

#85

2014-12-16 08:29

In dit land zijn de meest bizarre regeltjes voor echt van alles en nog wat. Toch vindt de politiek het heel normaal dat iedere idioot helemaal los kan gaan met vuurwerk. Al dagenlang hoor je zware explosies en politie is nergens te bekennen. Je zoekt het maar uit als je er last van hebt. Talloze zwaargewonden ieder jaar maar minister Schippers maakt zich vooral druk of je iedere dag je vaatdoekje wel verwisseld. Wat een karikatuur van zichzelf is Nederland geworden zeg.

Gast

#86

2014-12-16 11:29

Laat vuurwerk over aan professionelen.Die hebben er tenminste verstand van.

Gast

#87

2014-12-16 13:13

Reden mensen met vuurwerk zijn beesten wij durven onze huisdieren niet buiten Hoe veel dieren bang zijn en pijn hebben Door klote vuurwerk . Je hoort zoveel over dieren mishandeling kappen moet vuurwerk of andere regels komen

Gast

#88

2014-12-16 14:10

Vuurwerk is gevaarlijk voor pijlen op geparkeerde auto's.
Vuurwerk is absoluut ontoelaatbaar voor alle dieren zoals: Paarden, katten,honden,kippen,konijnen en vogels in het wild enz..... (weinig respekt voor ander leven.)
Vuurwerk is milieu vervuiling en financiéle verkwisting. Geef dan liever 40 euro aan Artsen Zonder Grenzen of een ander goed doel.
LlovesM

#89

2014-12-21 12:55

Ik krijg elk jaar een grotere hekel aan al dat vuurwerk. Het kan er prachtig uit zien, maar dieren zijn er – begrijpelijk en terecht – doodsbang voor, voor mensen met astma is het een hel, er gebeuren te vaak ongelukken mee, het haalt in te veel mensen het slechtste naar boven (gruwelijke dierenmishandeling en vandalisme dat ook nog weleens gevaarlijk kan aflopen),het is schadelijk voor het milieu en het stinkt.

Met professioneel vuurwerk scheelt het al een hoop, maar eigenlijk zelfs dat liever niet.

Niet kopen of afsteken dus! Heb je meteen weer meer geld over om andere dingen van te doen of een goed doel mee te steunen, zijn we allemaal weer blij.

LlovesM

#90 Re: stelletje zoetsappige!

2014-12-21 13:02

#80: - stelletje zoetsappige! 

 Het verschil is dat vuurwerk nergens voor nodig is. Een auto is handig. En er zijn veel striktere regels omtrent het gebruik van auto's. Enne... ik heb geen kinderen ;)


Gast

#91

2014-12-22 13:58

Vuurwerk moet verboden worden.

Gast

#92

2014-12-22 16:08

Geen vuurwerk svp.
Vorig jaar hebben ze vuurwerk naar mij en mijn hondjes gegooid.
Een was erg geraakt en heb ik moeten laten inslapen. Hij had inwendige bloedingen.

Gast

#93

2014-12-27 11:19

De reden is geen vuurwerk.:
De honden van mij zijn bang en verstoppen zich de hele dag. Willen niet naar buiten om een plasje en poepje te doen .
Bovendien is 1 van mijn hondjes vorig jaar bekogeld met vuurwerk.
Hem heb ik moeten laten inslapen . Hij had inwendige bloedingen.
Deze waren zo erg dat een operatie niet mogelijk was..
DUS STOP VUURWERK VOOR PARTICULIERE?

Gast

#94

2014-12-27 13:12

Vuurwerk is gevaarlijk en ongezond voor mens en dier.

Gast

#95

2014-12-30 09:35

Geen vuurwerk nodig!!!!

Gast

#96

2014-12-30 12:29

Ik vind vuurwerk gevaarlijk..en het word steeds zwaardere knallen..dieren en veel mensen vinden het niet leuk meer..en al dat leed onder de dieren..DIT MOET STOPPEN..VOOR GOED..IK WIL OOK FRISSE LUCHT..NET ALS IEDER1 EN DE DIEREN DUS OOK..DUS GOEDE RAAD STOPPEN NU..

Gast

#97 Re:

2014-12-30 12:48

#91: -  

 goed plan kerel

 


Gast

#98

2014-12-30 17:13

Laat vuurwerk aan de professionals over die mooie shows kunnen geven op plekken die veilig zijn voor mens en dier. Er gebeuren jaarlijks te veel ongelukken door het zelf stunt(el)en met vuurwerk. En dan heb je ook nog van die idioten die bewust op huizen, mensen en dieren richten. Ik ben een groot voorstander om het vuurwerk voor particulieren af te schaffen dus.

Gast

#99 Re: stelletje zoetsappige!

2014-12-30 17:19

#80: - stelletje zoetsappige! 

 Het gaat mij vooral om de stuntels die niet goed met vuurwerk omgaan en dus bewust op mensen en dieren richten of gewoon te dom zijn en zichzelf verwonden omdat ze er onveilig mee omgaan. En denk ook eens aan de huizen waar wat in de brievenbus gegooid wordt. En waarom zou je het niet aan de profs overlaten die mooie shows kunnen geven? Scheelt jezelf bakken met geld en kun je echt genieten van het vuurwerk.


Gast

#100

2014-12-31 14:16

Dit moeten ze volledig verbieden voor particulieren, dat ze het dan eventueel doen op een EEN voorziene plaats en van 12u. Tot 12u.30. Dat is genoeg...