Rekentoets VO desastreus voor kenniseconomie

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Rekentoets VO desastreus voor kenniseconomie.


Gast

#176 Bang dat ik mijn diploma niet haal ivm Dyscalculie

2015-02-23 20:35

Hallo,

Ik heb zelf dyscalculie en heb hier ook een verklaring van,

Ik doe de opleiding dierenartsassistent/paraveterinair MBO niveau 4 en zit nu in het 3de leerjaar, hierna dus nog een jaar.

Ik ben erg gedreven en vind het vak super!! op stage krijg ik veel complimenten en zelfs werk aangeboden als ik klaar ben met mijn opleiding.

Voor mijn andere vakken haal ik goede punten alleen rekenen is een groot probleem, dyscalculie is bij mij al geconstateerd op de basisschool en kreeg op de basisschool en VMBO hier ook wel extra aandacht voor, behalve op deze school, dit jaar zijn er zelfs de 2 klassen bij elkaar gevoegd met de lessen rekenen nederlands en engels, dit betekend dus nog minder aandacht!

Ik merk dat de leraares en de school zelf, wel bijlessen enzo wil geven maar dat ze het niet kunnen aanbieden. Om in aanmerking te komen voor een aangepast rekenexamen (deze is wat makkelijker en je krijgt meer tijd) wat mijn kans misschien iets vergroot dat ik mijn diploma wel haal, moet je kunnen aantonen dat je al die tijd bijles krijgt van iemand die deze mag geven. hiervoor kan ik dus niet in aanmerking komen als ik dus geen bijles krijg.

Kortom gezegt: ik ben dus erg bang dat ik mijn diploma niet haal omdat ik in rekenen niet goed ben, ik vind het erg dat je diploma hiervan afhangt.

Dus iedereen graag tekenen, hopelijk word er dan wat aan gedaan!!!

PS: Voor iemand die dyscalculie heeft, je bent echt niet de enige er zijn nog veel meer mensen zoals jou ;)

Groetjes Sanne

Tegen de rekentoets

#177 Re: Bang dat ik mijn diploma niet haal ivm Dyscalculie

2015-02-23 21:23

#176: - Bang dat ik mijn diploma niet haal ivm Dyscalculie 

 Beste Sanne,

Wat een afschuwelijk verhaal! Kijk eens op onze Facebook pagina https://www.facebook.com/tegenderekentoets. Daar vind je veel info en ook een oproep om verhalen door te sturen naar de politiek. We verzamelen de verhalen en gaan kijken of we ze samen met deze petitie kunnen aanbieden. Jouw verhaal staat voor dat van velen en zou dus eigenlijk door de politici gehoord moeten worden.

Samen staan we sterk(er)!

Met vriendelijke groet,

Jules Blokhuis


Gast

#178

2015-03-03 19:26

Zou zonde zijn als je enkel op de rekentoets lager onderwijs moet volgen. En zeker als een kind gewoon veel meer in zijn mars heeft

Gast

#179

2015-03-04 18:56

Mijn nichtje heeft discalculie en ondanks dat ze met de overige vakken de hoogste in haar klas scoort dreigt zij door de rekentoets haar diploma mis te lopen.
Schandalig... hoop dat mijn handtekening helpt om deze kinderen te helpen aan een diploma

Gast

#180

2015-03-11 12:22

Ik kan niet goed rekenen maar heb toch een hoog IQ Alsof het wel of niet goed kunnen rekenen ál je capaciteiten bepaalt?! Afschaffen die hap! De regeringslieden die dit ingevoerd hebben bakken zelf niks van de hele toets. Dus schaam jullie dat jullie deze kennis wel eisen van de rest van de bevolking maar zelf ook niet goed kunnen rekenen.

Gast

#181

2015-03-11 13:16

Ieder kind heeft het recht om zichzelf te mogen ontplooien! Wanneer gaan wij eens kijken naar mensen en hun mogelijkheden ipv krampachtig vasthouden aan regeltjes die in dit geval de plank mis slaan? Passend onderwijs voor elk INDIVIDU!

Gast

#182

2015-03-23 19:33

Mijn kinderen hebben dyscalculie...alle ellende van de afgelopen jaren wil ik hier niet spuien, maar van de minister van onderwijs, verwacht je toch een intelligent besluit en niet dat heel Nederland hetzelfde kan en beheerst. Iedereen is anders en uniek. Ik word als moeder horendol van de verplichte cito toetsen en reken toetsen!
Tegen de rekentoets

#183 Re:

2015-03-25 15:02

#182: -  

 Ik begrijp dat je hier niet alles wilt spuien, maar je kunt dat wel verwerken in een mail naar de Tweede Kamer. Gegevens hiervoor vind je op onze Facebook pagina 'Tegen de rekentoets' linkje naar de Facebook pagina


Gast

#184

2015-03-29 10:31

Zijn er al cijfers bekend? Mijn zoon doet MBO4 Eco & Wildlife, heeft voor Aardrijkskunde, Biologie, Cultuur etc. ruim 7! Ook Nederlands, Engels en Duits boven 7,5! Heeft in januari jl. zijn rekenexamen gedaan ER-toets met als resultaat: 3!! 

Ben erg benieuwd of er al meer uitslagen bekend zijn. Hij zit nu nog maar in de 3e maar heeft dit examen gedaan om voorbereid te zijn, waarop?

Tegen de rekentoets

#185 Re:

2015-03-29 14:34

#184: -  

 De eerste cijfers beginnen binnen te druppelen en het ziet er niet bemoedigend uit. Op onze Facebook Tegen de rekentoets komen de berichten binnen en kun je zien wat we er inmiddels mee gedaan hebben. 

Hopelijk gaan ze op basis van deze resultaten de toets aanpassen, net zoals ze bij de 'gewone' toets doen. Dan heeft jullie zoon een nieuwe en hopelijk betere kans.


Gast

#186

2015-03-30 06:32

Als docent zie ik veel problemen ontstaan. Leerlingen afrekenen op 1 vak terwijl ze goed zijn in de rest.
Rekenen is belangrijk. Als leerlingen door willen stromen naar HBO en VWO waar het geeist wordt van het vak, DAN pas laten tellen.

Gast

#187

2015-03-30 19:33

Waar er waarschijnlijk wel de mogelijkheid komt om vakken op verschillende niveau's af te nemen, is dit voor de rekentoets niet mogelijk. Ook hiervoor moet een regeling komen, maar dan alleen voor de leerlingen met vastgestelde dyscalculie.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-04-03 10:25



Gast

#189

2015-04-09 21:05

2 dochters met dyscalculie op VMBO en halen waarschijnlijk geen diploma door reken toets.
Zo weinig mogelijk kinderen van school zonder diploma wordt er geroepen, maar volgens mij komen er juist meer kinderen van school zonder diploma.

Gast

#190

2015-04-10 05:42

Voor mijn dochter met dyscalculie hebben we hemel en aarde moeten bewegen om een Havo advies te krijgen terwijl ze allemaal Vwo scores had. Het is te zot voor woorden dat zij door haar rekenprobleem op een lager niveau moet funtioneren!

Gast

#191

2015-04-25 19:32

Dyscalculisten zijn NIET dom!


Gast

#192

2015-04-26 06:51

Zelf ben ik van laag naar HBO geklommen. Met die rekentoets was dat niet geluk! Ik vraag me echt af wat zo'n toets bijdraagt aan algemene reken vaardigheid!


Gast

#193

2015-05-09 18:21

Omdat ik vind dat alle kinderen recht hebben op passend onderwijs

Gast

#194

2015-05-13 19:50

Logopediste en posthbo dyslexieopleiding gedaan.werk op isk-school en ROC met nt2 leerders met soms ook grote reken problemen.


Gast

#195

2015-05-13 19:58

Ik heb zelf een zoon met ernstige discalculie.

Gast

#196

2015-05-14 11:25

Mijn dochter heeft dyscalculie en dit beperkt haar mogelijkheden voor onderwijs op haar eigen intellectuele nivo.

Gast

#197

2015-05-15 18:21

Al jaren neemt Den Haag beslissingenop voorstellen van beleidsmakers zonder die aan de praktijk te toetsen. Pakweg 40 jaar wordt hier vanuit het onderwijs tegen geprotesteerd, zonder enig resultaat.

Gast

#198

2015-05-19 12:55

Deeltijd hoeven de toets niet te halen, voltijd wel. Toch krom? !
Tegen de rekentoets

#199

2015-05-19 17:29

#198: -  

 Zeker weten? Lijkt me stug. Waar komt die informatie vandaan? Dan kunnen we het verifiëren. 


Gast

#200

2015-05-19 19:09

Omdat niet één bepaald aspect bepalend mag zijn voor je toekomst.