Eerherstel voor Juinen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Eerherstel voor Juinen!.


Gast

#1

2014-09-22 10:57

Weet u waar ik nou een hekel aan heb? Aan het feit dat petities als de uwe en de mijne gewoon nergens meer terug te vinden zijn op Petities24. Of ik nou kijk in de lijst van meest recente petities, of achteraan in de lijst populairste petities, zelfs als ik zoek op "juinen", kan ik uw petitie niet vinden. De mijne evenmin, zij het dat ik dan een andere zoekterm gebruik, uiteraard. Maar daarover heb ik nog nooit iets gelezen in de Juinensche Courant.

Leg dat eens voor in de raadsvergadering, meneer Hekking.


Gast

#2

2014-11-23 14:51

Er wordt over het hoofd gezien dat bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen in geheel Juinen toch door 4,2% van de Juinenaren op de PVV werd gestemd  (in 2010, bij de grootste score van de PVV tot nu toe, was dat zelfs 7,3%). In Ter Weksel, nota bene,  waren de cijfers resp. 5,3% (2012) en 9,5% ! Volgen de allochtonenmeter van Geen Stijl wonen in Juinen weliswaar slechts 1,9% allochtonen. Maar de PVV-stem in  Juinen komt vooral voort uit ongenoegen over de geringe aandacht die er in Den Haag (en Brussel) is voor de kleine leegloop-gemeenten, zoals ook Juinen. De basisvoorzieningen in vooral Ter Weksel zijn erbarmelijk: de buurtsuper heeft al moeten sluiten, de bus komt nog slechts drie maal per dag langs (voorheen vijf maal per etmaal; ´s avonds is er helemaal geen verbinding meer),  en de basisschool staat op punt van sluiten.

Wij reken dit vooral wethouder Hekking ernstig aan,. omdat hij in campagnetijd wel zegt voor de burgers op te komen, maar dit na de gemeenteraadsverkiezingen weer vergeten is. Deze man is zo ijdel en verwaten, wij hebben als burgers geen vertrouwen meer in hem. 

Een bezorgde inwoner van Ter Weksel (gemeente Juinen)