Ferm kinderopvang - ook voor kinderen vanaf het 2de leerjaar

Wij - ouders van Sint-Lievens-Houtem - verklaren ons niet akkoord met de recente aankondiging van het gemeentebestuur dat de lokale kinderopvang Ferm Kinderopvang (voormalig Stekelbees) gedurende de vakanties  enkel nog kinderen van 2.5j tot en met het eerste leerjaar zullen opvangen en dat oudere kinderen enkel nog zullen worden opgevangen op de speelpleinwerking De Ravotter.

Wij  - ouders van Sint-Lievens-Houtem - eisen dat het gemeentebestuur aantoont dat er een tekort is in opvang voor kleuters welke deze beleidswijziging noodzakelijk zou maken en dit door middel van een studie of onweerlegbaar cijfermateriaal dat duidt op een tekort aan opvang voor die leeftijdscategorie binnen Ferm Kinderopvang.

Wij  - ouders van Sint-Lievens-Houtem - eisen een dialoog met het gemeentebestuur teneinde dat ze van de eindontvangers van de opvang effectief kunnen vernemen waar de nood voor welk soort opvang zich precies situeert.

Wij  - ouders van Sint-Lievens-Houtem - eisen dat het gemeentsbestuur advies inwint bij het Lokaal Overleg Kinderopvang (LOK) wat niet gebeurd is voorafgaand aan deze beslissing.

Wij  - ouders van Sint-Lievens-Houtem - eisen dat dit op de agenda van de gemeenteraad wordt geplaatst.

Door te ondertekenen, machtig ik Nina De Clercq om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.