Excuses voor slavernijverleden

3D2F7FEF-9CF3-4C23-A494-452A6A4F53E0.jpegOp 1 juli heeft het kabinet bij monde van premier Rutte afgezien van het aanbieden van excuses voor het slavernijverleden. Het is een bewezen feit dat het aanbieden van excuses en het mogelijk maken van een vergevingsproces relaties herstelt. Als Nederland schoon schip wil maken met betrekking tot dit duistere deel van het verleden is het belangrijk dat de slachtoffers en wat hen is aangedaan erkenning ontvangen. Ook al zijn de direct getroffenen van dit onrecht inmiddels allang overleden, het is en blijft een nationale schuld en een nationale wond. Laat het onbenoemde niet langer onbenoemd. Overheid erken deze nationale misdaden en belijd dat het ernstige misdrijven zijn. Neem verantwoordelijkheid, zodat we als volk kunnen helen en herstellen.

Ben jij ook voor heling en herstel? Teken dan de petitie!

Door te ondertekenen, machtig ik Monique Fahner om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.