ER ZIJN GRENZEN! LIMBURGSE EVENTBRANCHE WIL HELDERHEID!

Eventtentlimburg.png

MANIFEST: ER ZIJN GRENZEN !

LIMBURGSE EVENTBRANCHE WIL HELDERHEID!

Het is ons vak om mensen samen te brengen; en juist dat is voorlopig vrijwel onmogelijk. Zakelijke, sportieve en publieksevenementen zijn geschrapt en alleen al in Limburg staan er duizenden arbeidsplaatsen op het spel. Onze bedrijfstak wil daarom helderheid:

➢ Speelveld. Limburg is een grensregio. Wij zijn eerder in Brussel en Düsseldorf dan in Den Haag en Amsterdam. Het kan niet zo zijn dat er net over de grens wél kan wat bij ons nog verboden is. Zorg voor een gelijk speelveld met België en Duitsland.

➢ Stappenplan. Tot 1 september zijn bijeenkomsten van eerst 30 en daarna 100 mensen toegestaan, wanneer wordt er opgeschaald naar 200, 500, 1000 etc? Geef ons een heldere fasering, zodat wij daar onze bedrijfsvoering op kunnen inrichten.

➢ Speelruimte. Scheer niet alle evenementen over één kam, dan zit de hele sector op slot. Markten zijn toegestaan, waarom mag een kleinschalig foodtruckfestival dan niet? Wij pleiten voor verantwoorde en goed gemonitorde verruiming.

➢ Steun. Door de versoepeling kunnen allerlei sectoren weer langzaam opstarten, maar onze bedrijfstak zit voorlopig nog grotendeels op slot. De huidige steun is fantastisch, maar hoe komen wij de herfst en de winter door? Daar moeten we snel over praten.

Wij zijn een positieve sector en ook nu zitten wij niet bij de pakken neer. Wij richten ons vooral op wat er wél kan en zetten alles op alles om te overleven. De helderheid die wij vragen is daarbij van doorslaggevend belang.

Deze oproep is een initiatief van de Event Tent, een aantal bedrijven in de evenementenbranche in Limburg: Klinkhamer Group | conferences & eventsDemo ProductionsJacobs TravelOostwegel CollectionEvents CompanyTenmar Tent & EventEvent Management GroupErik Stevens CateringEvent Design ParkstadBaadjou Film & Stage Productions

Paul 't Lam | Event Tent Limburg    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Paul 't Lam | Event Tent Limburg om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.