Engels tweede taal

De meeste landen gebruiken het Engels als tweede taal. Bij geen enkele van die landen vormt het gebruik van de Engelse taal een bedreiging voor hun moedertaal.

Niet zo in België waar Vlaanderen permanent onder verfransingsdruk staat.

Geen enkele Vlaamse politieke partij neemt maatregelen om onze taal en cultuur voor eens en voor altijd veilig te stellen. Integendeel, bij de recente onderhandelingen voor de zesde staatshervorming deden de traditionele Vlaamse partijen opnieuw onbegrijpelijke toegevingen aan de Franstaligen teneinde Brussel-Halle-Vilvoorde te kunnen splitsen.

Onbegrijpelijke toegevingen, omdat de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde kon afgedwongen worden, zonder toegevingen, met een gewone democratische stemming in het Parlement.

De toegeving dat een Franstalige rechtsspraak in Vlaams Brabant mogelijk maakt, zal de verfransingsdruk op Vlaanderen nog doen toenemen. Naar mijn mening en lange ervaring is de enige juiste oplossing om de verfransing van Vlaanderen definitief in te dijken, het invoeren van het Engels als officiële tweede taal in Vlaanderen en de vrije keuze tweede taal voor onze studenten.

De verplichte kennis van de Franse taal voor ons Vlamingen is de hoofdoorzaak voor de niet aflatende verfransingsdruk op Vlaanderen en een latent aanwezig gevaar voor het overleven van onze taal en cultuur.

Voor de Vlamingen die onze taal en cultuur in hun hart dragen is het de hoogste tijd om te reageren.

Nu de verkiezingen in aantocht zijn, kan deze petitie de Vlaamse politieke partijen er toe bewegen om onze eis, het invoeren van het Engels als tweede taal in Vlaanderen, in hun verkiezingsprogramma 2014 op te nemen.

Bij voorbaat dank wanneer U wil doorsturen.