Laat DWDD doorgaan, ook na 27 maart

In twee weken tijd is onze hele leefwereld compleet op zijn kop gezet. Veel mensen kunnen niet naar buiten, ons sociale leven ligt nagenoeg stil, ondernemingen en ZZP’ers wankelen of maken zich zorgen.

Gelukkig zijn er een aantal dingen die ons troost bieden. De ongelofelijke saamhorigheid van alle Nederlanders die zich de afgelopen dagen heeft getoond. De ontelbare groepen van mensen die elkaar willen helpen. De vele online activiteiten die er worden georganiseerd. De grote liefde die we aan onze zorgverleners tonen.

En dan zijn er radio en TV. Veel radio en TV-programma’s brengen niet alleen nieuws en informatie over geven mensen die alleen zijn het gevoel dat er iemand bij ze op bezoek is. Gasten die aanschuiven in de studio schuiven voor je gevoel ook aan bij jou op de bank.

Voor misschien wel het belangrijkste programma op de Nederlandse televisie gaat dit stoppen. De Wereld Draait Door zit namelijk zoals velen zullen weten in zijn laatste dagen. Na 15 jaar is de rek er begrijpelijk uit en we gunnen het programma een waardig einde.

En toen werd alles anders. De mensen die de afgelopen weken bij DWDD aanschoven dragen allemaal bij aan het informeren van de Nederlanders en aan een stukje gezelligheid in de Nederlandse woonkamers tussen zeven en acht.

Het stoppen van DWDD geeft een groot oncomfortabel gevoel en voelt als een zwart gat in de avond. Daarom wil ik Matthijs van Nieuwkerk, de mensen van DWDD, BNNVARA en NPO1 vragen om ook na 27 maart door te gaan en ons door de crisis te slepen!

Zie ook laatdewerelddoordraaien.nl.