Duivenhoek, realisatie van een "tastbare herinnering" aan de tragedie van 1 februari 1953

Beste mensen, we maken ons sterk voor de realisatie van een herinneringsbord, steen of tableau of anderszins ter plaatse, ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de Watersnoodramp van 1953 te Duivenhoek. (Oost Zeeuws-Vlaanderen, ten noorden van Graauw ~Hulst) Niets in het landschap of ter plaatse herinnert "anno nu" aan het gebeurde in de rampnacht waarbij 8 personen in één klap zijn verdronken. Zij mogen niet vergeten worden. Terwijl her en der in het straatbeeld struikelstenen verschijnen ter nagedachtenis aan weggevoerde en vermoorde medeburgers (40-45) zou het toevoegen op Duivenhoek iets tastbaars ter nagedachtenis te plaatsen. Er zijn nog diverse nabestaanden en verwanten die dit zeer op prijs zouden stellen. Maar ook voor ons nageslacht is het goed gewezen te worden op wat hier is gebeurd en op de immer sluimerende gevaren vanuit de natuur.

Uw steun d.m.v. het plaatsen van een handtekening kan helpen!

zie ook: http:www.radioloo.nl/RampDuivenhoek.mp4

Door te ondertekenen, machtig ik Sjaak van Loo om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.