Cruyff Court ‘s-Gravendeel

ZOMAAR EEN BALLETJE TRAPPEN OP STRAAT. HET KAN BIJNA NIET MEER; STRATEN STAAN VOL MET AUTO’S EN HET VERKEER IS DRUK. KINDEREN ZITTEN VEEL BINNEN, ACHTER HUN TELEFOON OF TABLET. ZE ETEN MINDER GEZOND. ALLEMAAL GOEDE REDENEN OM ZE RUIMTE TE GEVEN: LETTERLIJK EN FIGUURLIJK. DAAROM ZIJN ER DE CRUYFF COURTS: OPENBARE SPORTVELDJES.

• Cruyff Courts zijn openbare voetbalveldjes met kunstgras. Het is een veilige plek waar kinderen elkaar ontmoeten en samen spelen.
  • Wereldwijd zijn er inmiddels 262 Cruyff Courts in 21 verschillende landen.
  • Wereldwijd zijn er 262 opgeleide Cruyff Foundation Coaches.

We werken intensief samen met landelijke partners, overheid, corporaties, scholen, sporten voetbalverenigingen, wijken en het lokale bedrijfsleven. In 2019 hebben we kritisch gekeken naar onze aanpak en de manier van evalueren en deze aangescherpt. Samen kom je verder, en persoonlijk en regelmatig contact staat centraal. Zo kunnen we professionals in het land goed bij staan en ervoor zorgen dat alle Cruyff Courts en ook de Schoolpleinen14 maximaal worden gebruikt.

WAAR EEN CRUYFF COURT VOOR ZORGT:

• Meer waardering van de speelruimte.
  • Ontmoetingen tussen kinderen en jongeren die elkaar niet kennen.
  • Persoonlijke ontwikkeling: een oefenplek om te sporten.
  • Hangplek verandert in plek waar je leuke dingen beleeft.
  • Realiseren van de doelen van de Cruyff Foundation Coaches, en van verschillende andere partijen in de wijk.

Bron: De impact van de Cruyff Foundation

Met voldoende handtekeningen kan er bij de gemeente worden aangeklopt om ook in 's-Gravendeel een Cruyff Court te realiseren. Dit is zeker fijn aangezien ze de Kooi aan de H.H.straat zullen verwijderen I.v.M. Nieuwbouw. Cruyff Foundation draagt een deel bij, de rest zal de gemeente moeten doen.

Tekenen jullie ook voor onze jongeren?! Samen staan we sterk.

Door te ondertekenen, machtig ik Lorella Sauer om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.