Bij temperaturen boven de 35 graden moeten KNHS wedstrijden verplicht afgelast worden

Tot grote verbazing van een hoop paardenliefhebbers gaan er de komende dagen een hoop wedstrijden gewoon door, terwijl er temperaturen van 39 graden verwacht worden. Boven de 35 graden is het niet toegestaan om paarden te vervoeren, dus in veel gevallen mag je niet eens naar wedstrijd gaan. De KNHS brengt de organisaties nu geen wedstrijdafdracht in rekening, maar ze zouden meer verantwoordelijkheid moeten nemen. Boven de 35 graden zouden wedstrijden gewoon verplicht afgelast moeten worden! De verantwoordelijkheid om wel of niet te rijden wordt nu bij de ruiters gelegd, echter zou het paardenwelzijn beschermd moeten worden. De paarden moeten beschermd worden tegen ruiters die ondanks deze bizarre temperaturen gewoon willen rijden. De veiligheid van de paarden komt ook in het gedrang, want als je met je paard in de trailer in de file komt met 39 graden dan wil je zelf ook niet in de snikhete trailer staan die zonder rijwind niet gekoelt wordt..

Als leden moeten wij toch iets in te brengen hebben bij de KNHS, teken daarom deze petitie. Wedstrijden moeten bij temperaturen van 35 graden en hoger verplicht afgelast worden!

Door te ondertekenen, machtig ik Paardenliefhebber om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.