Behoud van het trappetje en de glijbaan in de wijk Ringoevers in Hillegom

Wonen aan of bij het water nodigt in de warme zomermaanden uit tot zwemmen en varen. De oever aan de Ringvaart in de wijk Ringoevers in Hillegom is volgestort met grote losliggende keien die het bereiken van het water tot een gevaarlijke bezigheid maakt; een groot risico of uitglijden of struikelen waarbij te water raking, al dan niet met blessures, op de loer ligt.

Om dit te voorkomen hebben bewoners op het nette manier een trapje en een glijbaan voor de kinderen aangelegd waar door talloze ouders en kinderen gebruik van wordt gemaakt. De oplossing biedt ook veiligheid; bij te water raking is het bijna onmogelijk om via de losliggende keien weer op de kan te komen. Het trappetje is daarvoor een uitkomst.

Er blijkt weerstand te zijn; aansprakelijkheid wordt genoemd maar het zou ook een negatieve impact op het aangezicht van de wijk Ringoevers hebben.

De argumenten om de situatie in stand te houden zijn:

-vergroten van de veiligheid aan de oever van de Ringvaart

-speelplezier voor kinderen

-de talloze positieve reacties van bewoners van de wijk op deze situatie

Op 24 juni 2020 is ons wederom verzocht om de trap en de glijbaan te verwijderen "vanwege het aangezicht van de wijk". Wil jij dit voorkomen, zie jij geen problemen met de situatie en geniet jij ook van de mogelijkheden die de trap en de glijbaan ons, als bewoners, biedt, teken dan deze petitie zodat wij de gemeente duidelijk kunnen maken dat wij "Ringoevers beach" graag willen behouden.

Door te ondertekenen geef ik Pascal van Hesteren toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.