Behoud Boby- land bad ( later love boat) Bouwvolume 1932-1950

291366869_10159180659584007_2724178685928082483_n.jpgWij vragen het behoud van het bouwvolume uit 1932-1950. De welgekende Boby-land bad boot onstond rond 1932 op de Brechtse baan in Schoten. Het type paketbootarchitectuur een zijtak van het interbellumbouwstijl.
Het gebouw opgetrokken in baksteen in de vorm van een schip (vroeger omringt met water) is een unicum in de gemeente. Het gebouw werd vergezeld van een 50 tal bungalows die eveneens rond 1932 werden opgebouwd. Het geheels vormd een recreatie gebied van een grote omvang. Er was een zwemgebeuren rond het schip en achter het schip en horeca in het schip.
Het is een deel van ONS Schotens historisch geheugen en ons lokaal erfgoed , dat ons herrinerd aan het toerisme en recreatie in dit gebied. Niet alleen gekend in de omliggende gemeente , maar gekend tot in Antwerpen.
Het gebouw is een welbekend gezicht van de Brechte baan vanaf 1932 tot nu. Daar het grotendeels verstopt zit door verschillende aanbouwen is het even niet direct te zien. Maar door een degelijk bouwhistorisch onderzoek zal blijken dat het een groot potentieel heeft, om het bouwvolume van de eerste 2 bouwfases te behouden. We vragen met aandrang voor een fatsoenlijk onderzoek omtrent het mee integreren van het " schip " met een mogelijke nieuwbouw. Voor ons is het uitzicht van het uniek gebouw in de omgeving belangrijk. Een nieuwe onderverdeling in het pand zelf is mogelijk aangezien het originele interieur al door de jaren heen volledig werd vernietigd.dbg.jpgml_(11).png

ml_(129).JPG

ml_(3).JPG

Door te ondertekenen, machtig ik Frederik Janssens om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.