Wij willen Beach Mechelen 2021 terug op de Grote Markt!!

Lieve mensen,

Door de corona-tijden hebben we al op vele momenten onze gewoontes moeten aanpassen. Wij mensen zijn immers gewoonte-dieren en we zoeken graag voor lange periodes de gewoontes op die we leuk vinden.

Mechelen heeft/had ook zo een gewoonte elke zomer. Reeds meer dan 20 jaren lang vond in het laatste weekend van juli het plezantste Beachvolleybal-tornooi plaats in onze streken. Bedrijven-ploegen, recreanten-ploegen en zelfs wat profs zijn hier de revue gepasseerd in al die edities. En telkens met enorm lovende commentaren voor de organisatie. Het rustieke, feeërieke kader van de locatie onder de Sint-Romboutstoren maakte het plaatje compleet.

Er is beslist om deze mooie gewoonte te verhuizen naar buiten de stad. Naar een locatie die momenteel gecatalogeerd staat als bouwwerf. On-interessant voor neutrale bezoekers, ook al omdat er niks van horeca te vinden is. Op de Grote Markt bleven toevallige passanten vaak hangen, tot vreugde van de open cafés met gevulde terrasjes.

Snakken we daar niet naar terug? Dromen we daar niet een beetje terug van (zeker in deze tijden)?

Daarom wil ik starten met deze on-line petitie om zoveel mogelijk mensen te mobiliseren om de beslissing terug te draaien.

Dank alvast voor uw medewerking!

Groetjes, Jimmy Pootemans, sinds 15 jaar de sportieve tornooileider op de Grote Markt.

Jimmy Pootemans, sportief tornooileider Beach Mechelen    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen geef ik Jimmy Pootemans, sportief tornooileider Beach Mechelen toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.