Alternatieven schoolreis Keulen

Beste leerlingen

We hebben door corona Londen en Parijs moeten missen. Natuurlijk kon de school daar niks aan doen. Alleen keek iedereen uit naar deze reizen sinds het eerste middelbaar. Het is daarom een beetje teleurstellend dat we dit jaar naar Duitsland gaan voor maar twee dagen.

Ook begrijpen we niet waarom we in het vijfde middelbaar naar Keulen gaan. In het vierde volgen alle klassen verplicht nog twee uur Duits per week. Terwijl in het vijfde hebben maar 3 van de 8 klassen nog Duits. Ook was mevrouw Franco vorig jaar een halfjaar afwezig, waardoor sommige klassen amper kennis hebben kunnen maken met de Duitse cultuur. Het zou dus logischer zijn om in het vierde naar Keulen te gaan en in het vijfde naar Londen. Dit is dan ook 1 van de oplossingen voor ons probleem.

Alternatief 1 : de reizen van 4&5 worden omgewisseld, zodat er niks moet worden afgezegd. De 4e jaars kunnen dan volgend jaar naar Londen, zo hebben ze beide reizen die ze kunnen doen en verandert er voor hen op langer termijn niets.

Alternatief 2 : (Andere mogelijkheid als de switch niet mag)

andere bestemming dan Duitsland (bv. Amsterdam/Parijs)
langere periode naar Keulen & toffere activiteiten

Hebben jullie dezelfde mening als ons, teken dan deze petitie! Je moet je natuurlijk niet verplicht voelen als je dat niet wilt.

Jorien Jacques, Anaïs Billen, Julie Dossche en Liene Aertssens    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Jorien Jacques, Anaïs Billen, Julie Dossche en Liene Aertssens om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.