Als blijheid en verdriet door elkaar heen lopen

Wanneer je in de wachtkamer van de afdeling gynaecologie zit te wachten op je afspraak kom je vanalles tegen. Niemand kent je verhaal. Je bent in blije verwachting of juist niet. Wanneer zwanger worden niet vanzelfsprekend is of Wanneer je je kindje verloren bent kan dit best confronterend zijn.

Na een miskraam of een vroeggeboorte of wanneer zwanger worden niet lukt is de afdeling gynaecologie de laaste plek waar je wilt zijn.

Maar toch is deze plek voor sommige vrouwen niet te vermijden.

Nu vind ik en waarschijnlijk vele anderen dat dit anders zou moeten kunnen. Denk aan een aparte wachtruimte zodat iedereen naar zijn afspraken kan gaan zonder geconfronteerd te worden.

Graag zou ik net als vele anderen willen vragen om je in te beelden hoe zwaar het voor sommige vrouwen en natuurlijk mannen kan zijn om op deze afdeling te moeten zijn. Hoe fijn zou het zijn dat er een aparte ruimte is zodat je er niet mee geconfronteerd hoeft te worden.

Waarom is dit voor mij zo belangrijk. In november 2020 en december 2021 ben ik twee kindjes verloren. Ik had een afspraak bij de gynaecoloog om een uitstrijkje te laten maken en werd ik met mijn neus op de feiten gedrukt. Allemaal mooie zwangere vrouwen die ik al het geluk in de wereld gun maar extra zwaar om te zien omdat ik met lege handen zit.

Willen jullie deze petitie tekenen zodat er aparte wachtruimtes gemaakt kunnen worden?

Door te ondertekenen, machtig ik Manon om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.