Behoud De Trekvogel, het eerste en oudste gebouw van Almere

Neem contact op met de schrijver van de petitie

raamposter en stickers

2022-11-09 21:19:37

Beste ondertekenaar van de petitie voor het behoud van de Trekvogel

Vanaf nu kun je op www.de-trekvogel.nl op het tabblad wat kan ik doen kosteloos een raamposter en stickers bestellen, beide uiteraard voor het behoud van het voormalige dienstgebouw van de Rijksdienst IJsselmeerpolders, nu bekend als De Trekvogel. Op de site kun je ze vooraf bekijken.

We geven niet op!

Opiniestuk in Trouw van 25 oktober

2022-10-25 06:45:40

Beste ondertekenaars van de petitie

Vandaag staat er een opiniestuk in Trouw over erfgoed van de aanlegfase van de IJsselmeerpolders, De Trekvogel in het bijzonder.

Delen op Facebook en andere social media wordt gewaardeerd!

Update over De Trekvogel

2022-10-23 11:35:00

Beste ondertekenaars van de petitie voor behoud van De Trekvogel

Op 7 oktober stuurde het Platform Behoud De Trekvogel een brief aan de directeur van Flevo-landschap, Ben Huisman, en een identieke aan de voorzitster van de Raad van Toezicht Truus Sweringa. Flevo-landschap is in juridisch en economisch opzicht de eigenaar - maar in gevoelsmatig en cultuurhistorisch perspectief behoort De Trekvogel aan heel Nederland.

Omdat Ben Huisman en Truus Sweringa er beiden er voor hebben gekozen niet op de brief te reageren staat de brief vanaf 23 oktober online, zie https://www.de-trekvogel.nl/documenten/brief.pdf

Op 23 oktober is het oudste en eerste gebouw van Zuidelijk Flevoland voor het laatst open voor het publiek. Daarna volgt ontruiming en sloop, althans als het ligt aan Stichting Het Flevo-landschap. Doe wat je kan om sloop tegen te houden! Schrijf naar de gemeente Almere, naar de provincie, naar het Waterschap Zuiderzeeland dat bijna alle grond rond De Trekvogel bezit en makkelijk een perceel beschikbaar kan stellen voor het nieuwe bezoekerscentrum dat Flevo-landschap zo verschrikkelijk graag wil hebben.
Wat ook helpt: breng deze petitie onder de aandacht van anderen.

Veel groeten en nogmaals dank voor het tekenen,
Michiel Hegener
Woordvoerder Platform Behoud De Trekvogel - www.de-trekvogel.nl

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.