Herzie de wet verplichte GGZ

Neem contact op met de schrijver van het verzoekschrift

Bestuur Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie tekent petitie!

2019-12-16 16:27:14

Vandaag heeft het bestuur van de Nederlandse vereniging voor psychiatrie (NVvP) de petitie ondertekend. Dat geeft wel aan hoe groot de zorgen ook daar zijn over hoe deze wet zal uitpakken. We zijn erg blij met deze steun. Veel mensen aarzelden nog te tekenen omdat ze zich afvroegen of dit ondersteunend is voor het beleid van de NVvP. Daarover kan geen misverstand meer bestaan nu het bestuur heeft getekend.

Breng het tekenen van de petitie in als agendapunt op vergaderingen.

Menno Oosterhoff

Menno Oosterhoff, psychiater, 0620708160

De eerste week

2019-12-05 05:33:15

630 handtekeningen in de eerste week. Dat is een nog bescheiden maar hoopvol aantal. Het belangrijkste doel van deze petitie is vanaf dag één, zelfs al voor intreden van de wet druk  uit te oefenen om te komen tot herziening van deze wet. De wet heeft veel idealistische uitgangspunten maar wij vrezen dat daar in de praktijk weinig van zal tetecht komen. Integendeel zelfs. Net als de Nederlandse vereniging voor Psychiatrie verwachten we dat de kwaliteit van zorg zal afnemen.

Ik denk dat veel mensen het nu nog vroeg vinden om de petitie al te tekenen en het eerst even willen aanzien. Dat is ook goed. De petitie blijft gewoon doorlopen.

Met de Nederlandse verenblogiging voor psychiatrie is vooraf overleg geweest over deze petitie. Zij steunen nu nog niet officieel de petitie, maar wellicht komt dat nog.

Op de website www.herziedewetverplichteggz.nl komt binnenkort meer informatie.

Het zou fijn zijn als je de petitie verspreidt in je netwerk.

Op medisch contact plaatste ik dit.

Menno Oosterhoff, psychiater

Deel deze petitie

Help deze petitie meer handtekeningen te krijgen.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.