Behoud Welkom

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Donderdag 21 april, 20.00 Raadsvergadering

2016-04-20 22:10:29

Beste petitie-ondertekenaars,

Morgenavond is om 20.00 de raadsvergadering (adresgegevens onderaan).  Als je wilt komen om Welkom te steunen wees dan alsjeblieft op tijd aanwezig! Namens ons comité zal Tim Suttorp spreken. Zijn tekst zal na de vergadering ook op facebook gezet worden, zodat eenieder kan zien wat er uitgesproken is namens jullie.

Insteek van de tekst zal zijn dat de financiële eisen die de gemeente aan Welkom stelt heel zwaar zijn, zeker als je in ogenschouw neemt dat er sprake is van oneerlijke concurrentie met een andere dansschool die voor een maatschappelijk tarief belast wordt. Diverse (regionale) media hebben aangegeven aanwezig te zullen zijn op donderdagavond.

Het lijkt erop dat een en ander in beweging is gezet, maar we zijn er nog lang niet! Het is erg belangrijk dat er een grote opkomst is morgenavond, dat maakt duidelijk dat Welkom behouden dient te worden voor de gemeente Lisse. Des te meer mensen, des te meer wij met zijn allen kunnen laten zien hoe belangrijk het is dat Welkom blijft. Op de pers zal dit hopelijk ook indruk maken. Komt allen!

Vandaag zijn we ook benaderd door het Comité 'Heemskerkplein moet blijven'. Ook zij zullen morgen de raad toespreken. Het verzoek van hun kant is om te blijven zitten/staan als zij met hun toespraak bezig zijn, een verzoek dat wij van harte steunen daar de ontwikkelingen rond Welkom natuurlijk van invloed zijn op/beïnvloed worden door de ontwikkelingen van het Heemskerkplein.

Raadsvergadering:
Locatie: gemeentehuis Lisse, Heereweg 254, 2161 BS Lisse
Aanvang vergadering: 20:00u
Let op! Wees op tijd aanwezig, bij een grote opkomst is de kans aanwezig dat de deuren op tijd sluiten

Anne / Jeroen / Joost / Tim / Tim / Yvette

Duizend maal dank, en nu verder! - Nieuwsbrief en Raadsvergadering 21 april

2016-04-18 23:58:07

Beste ondertekenaars van de Behoud Dancemasters Welkom-petitie,

als eerste: nogmaals ontzettend bedankt voor jullie steun, inmiddels hebben bijna 1500 mensen de petitie ondertekend! Peter en Rachell (evenals wijzelf) zijn diep geroerd door alle lieve berichten en steunbetuigingen, en de passie en het vuur voor het dansen en lesgeven wakkeren bij hen daardoor weer extra sterk.

Helaas is het niet gelukt om spreektijd te verkrijgen bij de gemeente, maar in combinatie met andere ideeën en opties is de aanwezigheid van een zo groot mogelijke groep mensen tijdens de raadsvergadering van aanstaande donderdag 21 april (20.00 uur) nog belangrijker dan hiervoor. Via het evenement op de FB-pagina kan je aangeven of je komt.

Om te voorkomen dat iedereen die de petitie ondertekend heeft onnodig wordt ‘lastig gevallen’ met mails over het verloop van de actie, en om diegenen zonder Facebook ook te kunnen bereiken, hebben we de mogelijkheid gecreëerd om je aan te melden voor een nieuwsbrief (mailinglist): klik hier om je aan te melden. Hiermee kunnen we iedereen die daar behoefte aan heeft op een duidelijke, concrete en overzichtelijke manier van informatie voorzien over nieuws en acties.

We hebben ook veel vragen gehad over het sturen van brieven naar de gemeente. We juichen dit zeker van harte toe, echter is duidelijk geworden dat - evenals het inspreken - deze brieven pas tijdens de volgende vergadering(en) van eind mei aan bod komen. Daarom ligt onze focus nu eerst op onze mogelijkheden tijdens de vergadering van komende donderdag. Vervolgens zullen we zodra we daar de mogelijkheid toe hebben een voorbeeldbrief verspreiden met instructies over het versturen. Tot die tijd verwijzen we jullie graag naar de website van de gemeente (www.lisse.nl).

Tot slot is er vanaf heden een mailadres beschikbaar voor concrete vragen en opmerkingen: behoudwelkom@gmail.com. We vragen jullie echter om enige terughoudendheid in het gebruik van dit mailadres aangezien we, zoals jullie hopelijk begrijpen, slechts een beperkte hoeveelheid tijd en middelen hebben.

Nogmaals hartelijk dank voor jullie steun, en we hopen velen van jullie te zien tijdens de raadsvergadering aanstaande donderdagavond!

Namens Behoud Dancemasters Welkom,

Jeroen / Joost / Tim / Tim / Yvette

P.s.: Wegens technische beperkingen is er een kleine kans dat je mailprogramma onze nieuwsbrieven permanent blokkeert, maar in dat geval vind je via deze link het nieuwsbrief-archief. Je kunt er vanuit gaan dat we vóór donderdagmiddag een eerste nieuwsbrief verstuurd hebben.

Jeroen/Joost/Tim/Tim/Yvette

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.