2de paar aangepaste schoenen voor kinderen

Mijn zoontje van 10 heeft een hemiplegie aan de rechterkant. Hij is aangepaste schoenen en een spalk nodig om fatsoenlijk te kunnen lopen. Nu heeft de Overheid  besloten dat als je kind bent mag je 1 paar schoenen mag per kalenderjaar en een volwassene mag 2 paar in 1 kalenderjaar (vanuit de basisverzekering). Ik vind dit TE absurd voor woorden en vind dat een kind ook een tweede paar mag aangezien je schoenen hoort te luchten en als ze spelen mogen ze niet met water in aanraking komen want je moet leren schoenen laten drogen aan de lucht..

Ik hoop,  dat wij met z'n allen het voor elkaar krijgen dat een kind ook recht heeft op een tweede paar schoenen. Laat een kind kind zijn en niet steeds erom hoeven te denken dat ze zuiniger dan zuinig met hun schoenen moeten zijn. Onze kinderen moeten al leven met een beperking waar wij niet om hebben gevraagd en ONZE kinderen al helemaal niet!!

Dus teken A.U.B de petitie zodat wel er wat mee kunnen bereiken!!!!!

Door te ondertekenen geef ik Marisca Boekelo toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.