Bestuursadviseur, Wethouder, Wegbeheerder; Verwijder de MUPI! Verkeersveiligheid en behoud van terras The Upside Cafe Thomsonlaan/Fahrenheitstraat in Den Haag vóór alles!

E59E5B0D-20D0-49AA-AEE8-81AC188D32ED.jpeg87A72B3B-47B3-492B-91BD-132D002038F5.jpegFDC3A3DE-8E5B-4D15-902D-83FF6DAA68C2.jpeg

Beste klanten/bezoekers/bewoners van Winkelgebied de Fahrenheit in Den Haag. Als bewoonster van dit mooie Winkelgebied vraag ik jullie allen om steun. Hulp en steun, omdat hierom gevraagd is en er gewoon niets wordt gedaan. Wanhoop en radeloosheid bij bewoners en ondernemers.

Er is een MUPI geplaatst naast het kruispunt Thomsonlaan/Fahrenheitstraat

Beschrijving

Een mupi is een reclamebord dat van binnenuit verlicht wordt, zodat deze 24 uur per dag zichtbaar is. De reclame-uiting heeft meestal een formaat van 1185 mm bij 1750 mm en kan enkelzijdig of dubbelzijdig zijn aangebracht.

Het is al sinds jaar en dag bekend, dat dit een gevaarlijk kruispunt betreft. Weinig overzicht, veel verkeer en wandelend publiek. Daarnaast veel kinderen te voet en op de fiets. Naast het feit dat er altijd veel te hard wordt gereden in de Fahrenheitstraat, is ook de voorrangs regeling veranderd. Iets wat voor vele bestuurders nog steeds niet duidelijk is. Rechts heeft voorrang. Ik als bewoner die uitkijkt op dit kruispunt, zie dagelijks met lede ogen aan, hoe alles steeds weer op het nippertje goed gaat.

En dan wordt er een MUPI geplaatst. Meerdere keren werd de stoep open gehaald, weer verkeers belemmering, dan wordt de MUPI toch weer een stukje verder geplaatst. Weer alles open, weer zoveel werklui die dubbel werk verrichten en weer die gevaarlijke verkeerssituatie. Overal werk verkeer en niets wordt goed en veilig gedirigeerd. Een onoverzichtelijke zooi en weer een grote zandbak die wordt achtergelaten.

Maar niet alleen is de MUPI een onwaarschijnlijke belemmering voor het verkeer. Teveel afleiding voor fietsers, automobilisten en wandelend publiek. Concentratie moet juist op de weg blijven en niet richting een reclamezuil.

Ook een zeer gewaardeerde ondernemer is hier de dupe van. Een monster van een MUPI is op haar terras geplaatst. Een doorn in het oog! Een terras wat zo’n mooie ligging heeft, in het hart van ons Winkelgebied, moet nu uitkijken op een bewegende reclamezuil. Wie wil er op mooie zomerse dagen pal naast een verlichte, bewegende MUPI zitten? Aandacht moet uitgaan naar het Winkelgebied en alle ondernemers die dagelijks weer hard aan het werk gaan, sommige die proberen te “overleven”! Beleving is wat een Winkelgebied nodig heeft en dan doel ik op de “beleving” in de winkels, niet als afleiding op een fijn, mooi terras en naast een gevaarlijk kruispunt! Er is ook zo hard gewerkt aan de formule van the Upside cafe. Een prachtig en gezellig punt, waar veel bewoners en klanten elkaar ontmoeten en samen komen. Een bakkie koffie met een lekkere taartpunt of voor een heerlijke lunch.

Wij als bewoners, ondernemers en bezoekers van dit unieke Winkelgebied vragen om jullie steun. Steun om de verkeersveiligheid te waarborgen. Veiligheid voor de mensen en al die kinderen. Kinderen die dagelijks gebruik maken van deze route om naar school te gaan, mensen die naar hun werk moeten, klanten die komen shoppen. Steun voor het behoudt van een mooi buitenterras.

Moet er nu echt eerst een zwaar, ernstig ongeluk gebeuren en weer een gewaardeerde ondernemer het Winkelgebied verlaten om op zoek te gaan naar een nieuwe locatie?? Wethouder wakker worden en laat de Gemeente eens "goed" en "zinvol" werk verrichten!

Teken deze petitie en deel het rond! We willen de Gemeente, Wethouder, Bestuursadviseur, Wegbeheerder dwingen om deze MUPI te verwijderen en het kruispunt verkeersveilig te maken. Geen ondernemers meer dwarsbomen, maar eerst onderzoek verrichten. Dit betekent praten met de bewoners en de ondernemers!

Steun is keihard nodig!

Door te ondertekenen, machtig ik I. Fruitman om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw telefoonnummer niet openbaar online weergeven.