Weg met Veronica Inside

VI8881.jpgVele zullen het programma Veronica Inside wel kennen waarbij Johan Derksen een onschentbare ere rol speelt. Over voormalig Voetbal Inside was ook al enige opspraak, maar gezien het huidige klimaat moet dit niet meer kunnen.

In 2018 maakte Johan Derksen nog een opmerking over homoseksuelen, waarbij hij zei dat uit de kast komen helemaal niet moeilijk was. Daarnaast beschreef hij ze ook als "hysterische jonge homotjes". Ook maak de van der Gijp in 2018 transfobische grapjes, waarin hij zelf lachend bracht dat hij transgender was, en de worsteling naar je identiteit belachelijk mee maakte. Daarnaast maakte Johan Derksen afgelopen week ook een racistische opmerking, waarin hij Akwasi vergeleek met Zwarte Piet. De mannen van Veronica Inside maken niet alleen ongepaste grappen, maar laten ook zien dat zij geen enkel respect hebben naar mensen met een andere identiteit dan zichzelf. Vrouwonvriendelijke grappen zijn ook vaak genoeg voorbij gekomen. Anno 2020 zou dit niet meer een programma op de Nederlandse buis moeten zijn.Het VI888.jpg

Door te ondertekenen geef ik Max Neuvel toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.