Terug betaling sondevoeding!

De terugbetaling van enterale sondevoeding in België is wettelijk bepaald op een dagbedrag. Dit bedrag bedraagt: 4.20 euro per dag voor voeding - 1.18 euro per dag voor het materiaal - 0.43 euro per dag voor de pomp. Dit komt neer op 175 euro per maand.

Veel gezinnen, waaronder wij zelf, betalen maandelijks echter hoge bedragen aan sondevoeding die oplopen tot 850 euro per maand. De wettelijke terugbetaling is dus lang niet genoeg, en meer en meer gezinnen komen hierdoor financieel in zware problemen.

Wij zelf zijn hiervoor al een lening moeten aangaan, die ondertussen ook al herzien is, enkel en alleen om onze dochter te kunnen voorzien van voeding.

3 jaar geleden zijn we hiermee naar de media en politici gestapt, waarop zij ons beloofd hebben alles te bekijken en met een oplossing te komen. Tot op heden is er nog niets veranderd. Aangezien we merken dat veel lotgenoten in dezelfde financiële situatie zitten, en voeding een basisrecht is, starten wij onze strijd opnieuw.

We hebben al contact met de pers, brieven zijn verstuurd naar politici, en getuigenissen van gezinnen zijn gebundeld.

Met deze petitie willen wij aantonen dat er drinkend iets moet veranderen aan deze schrijnende situatie!

Herken je deze situatie, ken je iemand met sondevoeding of wil je onze stem luider maken en ons steunen. Teken dan alsjeblieft deze petitie!

Samen staan we sterk.

Door te ondertekenen, machtig ik Evy Dujardin om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.