Stop Plopsaqua in Pulderbos

Zwembad_petitie1.png

Het CD&V-gemeentebestuur van Zandhoven voert achter de rug van de gemeenteraad, laat staan dat ze u als inwoner zouden informeren, al maandenlang gesprekken met Studio 100 voor de bouw van een megalomaan Plopsaqua waterpark op de gronden van het Revalidatiecentrum in Pulderbos. Meer nog, er ligt al maanden een bindend contract te wachten op de handtekening van bevoegd CD&V-schepen Joris Geens.

N-VA Zandhoven verzet zich tegen de achterkamerpolitiek van het CD&V-bestuur en de komst van een megazwemcomplex in onze gemeente.

Verkeerschaos

Wie elke dag met zijn of haar wagen richting het werk pendelt weet het ongetwijfeld, de E313 en de E34 zijn al compleet verzadigd. Met de komst van een Plopsaqua in Pulderbos zullen daar jaarlijks nog honderdduizenden wagens bijkomen. Om nog maar te zwijgen over de verkeerschaos die in onze dorpskernen te wachten staat. Om u een idee te geven: Plopsaqua in De Panne lokt jaarlijks 300.000 bezoekers. Daar is het vaak aanschuiven vanop de autostrade tot aan de ingang van het park. Daarbij komt dat het waterpretpark in Pulderbos nog een stuk groter zou worden dan het park in De Panne.

De kostprijs

De kostprijs van dit zwemparadijs? 27,5 miljoen euro (exclusief btw). De Zandhovense belastingbetaler zal dat bedrag de komende 25 jaar mee mogen ophoesten. N-VA Zandhoven pleit, na jaren van stilstand, voor een basis 25-meterbad voor onze schoolgaande kinderen en waar ook de gezinnen uit onze gemeente kunnen gaan ontspannen.

Teken de petitie

Teken de petitie en geef het gemeentebestuureen krachtig signaal tégen de komst van dit overbodig en duur project dat het verkeer in onze gemeente volledig in de soep zal doen draaien.

Door te ondertekenen, machtig ik Conny Van den Heuvel om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.