STOP een Vuurwerkverbod!

TEGEN EEN VUURWERKVERBOD!

Vuurwerk afsteken met oud en nieuw Nederlandse traditie. In het verleden was dit 31 December 10:00 uur tot 1 Januari 02:00. Op dit moment van 31 December 18:00 tot 1 Januari 02:00. Hiermee de totale afsteektijd al van 16 uur tijd naar 8 uur gegaan. Dit betekend dat er in principe 8752 uur van het jaar vuurwerk vrij is.

Ieder jaar neemt het aantal slachtoffers van vuurwerk af. Zo zijn er bijvoorbeeld in 2017 473 slachtoffers geweest van vuurwerk. 2018 waren dit er 434. Dit is een daling van 8%. En dat terwijl de uitgaven gelijk blijven. Ook de kosten van vandalisme nemen ieder jaar aanzienlijk af.

Wat wij willen?

-Een blijvende verkoop voor consumenten vuurwerk. Dit Omdat er erg veel vuurwerk liefhebbers zijn die dit wel op een goede manier gebruiken en hier erg veel plezier uit halen.

-Vandalisme, vernieling en vuurwerk gebruiken voor andere doeleinde dan waar het voor gebruikt dient te worden een hogere straf opleggen. Hierdoor zal men eerder nadenken voordat zij dit gaan doen. Door een algemeen verbod op vuurwerk haal je deze zaken niet weg, Dit omdat vrijwel al het vandalisme al verboden, illegaal of professioneel vuurwerk op Europees niveau is.

-De zelfde regels aanhouden als de rest van Europa op het gebied van vuurwerk (categorie 1,2 en 3 vuurwerk) Volgens Europese richtlijnen valt categorie 4 vuurwerk onder professioneel vuurwerk.

Dit is een intresse peiling om te zien hoe veel liefhebbers in plaats van tegenstanders wij in nederland hebben!

vuurwerk740x433.jpg