Stop de Sloop van Complex70!

Screenshot_20210122-193850_Samsung_Internet1.jpg

Actiegroep complex70 strijd voor het behoud van 395 betaalbare sociale huurwoningen en 5 bedrijfsruimtes van het Weigeliaplein, Kamperfoeliestraat, Vlierboomstraat, Ribesstraat en Hortensiastraat (Complex70) in Den-Haag.

Het complex is gebouwd in 1925 en is een stedenbouwkundig ontwerp van Hendrik Petrus Berlage. Het is een dubbel bouwblok met een stadsplein vol groen en een veilige speelplaats voor kinderen. Mede door het unieke stedenbouwkundig ontwerp van deze bekende architect is complex70 een cultuur historisch stuk erfgoed. Helaas wil woningcorporatie Haagwonen dit complex gaan slopen om vervolgens te gaan verdichten en dure (koop) woningen te bouwen!

Dat er hier een grote sociale cohesie heerst en dat mensen hier ontzettend fijn wonen doet er blijkbaar niet toe! Geld verdienen is belangrijker voor Haagwonen dan leefbaarheid en woongenot.

De constructie van de woningen is prima, enkel het onderhoud is verwaarloosd. Hierdoor wonen mensen in huizen met rotte kozijnen met enkel glas, gehorige vloeren en slechte isolatie omdat er al 50 jaar geen groot onderhoud meer is gepleegd. Alle jaren hebben ze onze huren geïncasseerd, maar hebben wij er niets voor terug gekregen!

De leden van de actiegroep hebben daarom een renovatieplan laten opstellen waarbij aangetoond wordt dat renovatie wel degelijk mogelijk is en wij met renovatie ons woongenot kunnen verbeteren.

Stem daarom alstublieft voor het behoud van complex 70!

Stem voor renovatie zodat dit stukje cultuur historisch erfgoed van Berlage niet verloren gaat!

Stem voor de bewoners die hier niet weg willen, maar door haagwonen hun sociale leefomgeving kwijt dreigen te raken!

Met vriendelijke groet,

Actiegroep Complex70

FB_IMG_1652735113434.jpg cropped-favicon.png

Door te ondertekenen, machtig ik Actiegroep Complex70 om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )