Stamboomloze keuring op FCI show

Op o.a. de aanstaande Amsterdam winner show kunnen mensen deelnemen aan een "workshop" keuring van een stamboomloze hond of een hond met een foutje. Deelname kost uitsluitend de entree kaart tot het evenement. De exposanten met rashonden betalen tussen de 50 en 70 euro ( afhankelijk van datum van inschrijving ) De Raad van Beheer meent hiermee meer bezoekers tot FCI evenementen te kunnen aantrekken.

Op een clubmatch en zelfs een fundag, waar deze honden ook gekeurd worden kosten beoordelingen geld.

Wat zijn de bezwaren?

Verdeling tussen de kosten voor de exposant en de deelnemer aan deze workshop.

Het risico dat er gefokt word met stamboomloze honden met als toevoeging dat zij het goed gedaan hebben op een FCI show. Nota bene de Amsterdam Winnen.

Deze pup zonder stamboom worden duurder en onze stambomen betekenen niet veel meer.

Meer personen op een FCI show die wel de lusten willen maar niet de lasten van het fokken met een rashond.

Natuurlijk is het een goed innitiatief om meer mensen kennis te laten maken met de rashond. Dit bijvoorbeeld door de verkiezing van de leukste geleidenhond. Deze workshop zou niet gelijk met een FCI show moeten plaats vinden. Ook moeten niet rashonden niet in staat zijn een keurrapport, opgemaakt door een erkende FCI keurmeester, naar huis te gaan, ook niet als hier wel kosten aan verbonden zouden zijn.

Hiermee word de rashond niet gepromoot, uitsluitend worden de mogelijkheden, die eerder alleen voor stamboom honden waren weggelegt, toegankelijk gemaakt.FB_IMG_1509747761573.jpgScreenshot_20171103-233436.pngScreenshot_20171103-233427.pngj