Schrijf-ze-vrijdag 2017 (Turkije)

06659 Kizilay, Ankar

Turkey

Beste Minister

Sinds 15 juli 2016 zijn meer dan 2500 journalisten gearresteerd in Turkije. Ik ben oprecht bezorgd over Ahmet Sik, Zehra Dogan en nog vele anderen die in de gevangenis zitten. Zij worden beschuldigd van terroristische acties tegen de Turkse overheid. Ik dring aan om al deze mensen vrij te laten. Zij hebben het recht op vrijheid van expressie en een eerlijk proces. Ook hoop ik op uw steun om er op toe te zien dat gevangenen in geen onmenselijke of denigrerende omstandigheden.

Hartelijk dank vor uw tijd.

______________________________________________________________________

Dear Minister

Since July 15th 2016, more than 2500 journalists and media workers have been arrested in Turkey. I am worried for Ahmet Sik, Zehra Dogan, and many others who are held in prison. They are facing unfounded terrorism charges. I urge you to free all of them, and to ensure that their right to freedom of expression and a fair trial is respected. I also call on you to use all your powers to ensure that no prisoners are held in inhumane or degrading conditions.

Thank you very much for your time and prompt action.

Leerkrachten levensbeschouwelijke vakken.    Neem contact op met de schrijver van de petitie