Rekentoets in de tweede kamer.

De rekentoets moet elke scholier maken. Voor school, examens maar ook voor intake gesprekken voor studies. Als scholieren hierop zakken, kunnen zij vaak zelfs hun studie niet binnen komen. Hun droom verpest door een domme toets.

Maar wat blijkt? Geen enkele tweedekamerlid heeft de toets voldoende gemaakt. Zij hebben 6 vragen voor zich gekregen. De personen die hem verplichten in te voeren, kunnen hem zelf niet eens maken! (Zij zijn zelfs ook nog hoog opgeleid.) Dit is te lezen in deze link: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3848527/2015/02/10/Kamerleden-falen-zelf-voor-omstreden-rekentoets.dhtml

Tanja Jadnanansing, Woordvoerder beroepsonderwijs, mentor van een groep Amsterdamse jongeren en lid van de PVDA reageerde hier op dat zij afgeleid werd en zei:  ,,Ik zat daar dus wel, maar heb de toets niet gemaakt. Toen kreeg ik een 1. Dat ik er dus niets van heb gebakken, is niet helemaal de waarheid. Maar de toets is behoorlijk pittig, je hebt goed rekenonderwijs nodig om 'm te kunnen maken. Dat onderstreep ik'.

Ik weet niet of ik dat geloof, maar dat is mijn mening. Wat ik wél geloof, is het antwoord van Jasper van Dijk, SP:

"Het zijn onmogelijke opgaven, die niets met rekenen te maken hebben. Het is schandalig dat PvdA en VVD, die zelf keihard zijn gezakt, de toets nu invoeren. Het gevolg: de leerling mag bloeden.''

Wat willen wij hiermee bereiken? Dat de welbekende/beruchte rekentoets aangepast wordt, afgeschaft of andere maatregelingen gaat krijgen.

Stem mee, dan kunnen wij verandering maken. Elke stem telt voor ieder scholier zijn toekomst.