Red het Carmenplein

IMG-20240226-WA0013.jpgIMG-20240226-WA0014.jpgScreenshot_20240226_114803_WhatsApp.jpgAls bewoner van de Carmenplein, vraag ik allen om jullie aandacht!

Onze Carmenplein lijkt inmiddels op een Rampenplein. Dit komt deels door ons, maar ook deels door de staat en de ouderdom van onze flat.

Na voldoende handtekeningen ga ik een gesprek aan bij de woningbouw, onze wooncomfort gaat enorm achteruit en dit verdient aandacht!

Ik zal bij de volgende aandachtspunten een toelichting en/of oplossing proberen te geven. Meedenken kan en mag altijd!

Punten:

- HYGIËNE: Er komt met regelmaat een reinigingsdienst. Ik neem aan dat wij allemaal een prullenbak thuis hebben of op z'n minst een vuilniszak. Kunnen wij onze kinderen alsjeblieft aansporen om hier gebruik van te maken? Ik neem aan dat op de grond gooien thuis ook niet mag, doe het ook niet in onze flat. Wij zijn niet alleen verantwoordelijk voor onze woning, maar ook als bewoners voor onze flat.

Als u huisdieren heeft die uitgelaten moeten worden, neem bij voorkeur niet de trap bij hoge nood. Indien u dit wel doet, wilt u dan uw verantwoordelijkheid nemen en de uitwerpselen van uw maatje oprapen? Om dit verzoek te ondersteunen:

Cameratoezicht in de trappenhuizen, liften en gangen (met strenge gevolgen!) en prullenbak(ken) in de flat.

- AANZICHT: Wij begrijpen allemaal dat het niet voor iedereen haalbaar is om grofvuil weg te brengen of op te laten halen. Dit kan door financiële omstandigheden zijn, geen vervoer en/of geen mankracht. Wel staat er in het reglement in de gang, dat wij hier aandacht aan moeten besteden.

Laten wij beroep doen op een Vuilnisplan.

Ik wil voor onze wijk een pilot aanvragen, die is ook elders in Alphen aan den Rijn gehouden: eens per half jaar/jaar een container ter beschikking laten stellen. Wij krijgen dan enkele weken van te voren een datum en een tijdsblok waarin wij al onze grofvuil mogen deponeren in de container, bijv. als verzamelpunt: een container op het grasveld. Indien u slecht ter been bent of als het u om welke geldige(!) reden dan ook niet lukt om uw vuil naar het grasveld te brengen, dat u dan beroep kunt doen op een buurvrouw/-man/-ander geslachthebbende die zich beschikbaar stelt, misschien een medewerker van de gemeente die toezicht houd bij de container of trek/duw karren die de gemeente misschien beschikbaar kan stellen.

** Pilot is eerder ook geprobeerd in de Diamantstraat, dit was geen succes. Als wij deze kans wel krijgen, moeten wij als bewoners wel aantonen dat het zin heeft zodat de maatregel kan blijven!**

- RIOLERING: We wonen met veel gezinnen in de flat. Ouders met jonge kinderen die nog in de luiers zitten en aan alle kattenliefhebbers:

KATTENGRIT en LUIERS zijn NIET doorspoelbaar! Ook niet-afbreekbare hygiëne doekjes zijn NIET doorspoelbaar! Dit word NIET AFGEBROKEN! Er worden wel afbreekbare doekjes verkocht, dit is duidelijk aangegeven op de verpakking én ook hoeveel hiervan te gebruiken en/of door te spoelen per WC beurt. De huidige verstoppingen en lekkages zijn o.a. hier aan te danken. De lekkages worden onderzocht en gerepareerd, maar de SCHADE IS VOOR UZELF. Verschrikkelijk voor de mensen die niet goed verzekerd zijn! Ook hier moeten gevolgen aan vastzitten als dit in uw rioleringsbuis word gevonden.

- BEKLEDING: De tapijten moeten eruit. Het ruikt niet aangenaam, trekt veel haar, stof, urine/nattigheid en ieder vorm van vocht. Dit droogt op en met warm weer broeit het. Dit krijgt de schoonmaakdienst er ook niet uit. Bron van bacteriën. Verschrikkelijk.

- KLAPDEUREN: ELEKTRISCHE KLAPDEUREN voor de etages en voor de schuurdeuren, dit is anders niet te doen voor onze ouderen en mindervaliden.

Daarnaast gaat de schuifdeur beneden maandelijks stuk. Dit kost de woningbouw ook veel geld. Mogelijk hier ook een elektrische klapdeur met een knop op afstand voor de mindervaliden/ouderen.

- GEUR en VENTILATIE: Afzuigknoppen in de woningen plaatsen, andere woningen van Woonforte hebben dit ook. Zo gaan we ook grotendeels schimmelvorming tegen in de badkamers. Schimmel is immers ook voor uzelf.

Indien u meer aandachtspunten heeft, graag reageren onder de petitie.

Samen staan we sterk!

Het is hoog tijd dat wij hier wat aan gaan doen.

Door te ondertekenen, machtig ik Bewoner Carmenplein om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.