Pak onze bowling niet af!

PAK ONZE BOWLING NIET AF!

petitieafbeelding.png

Volgens het bestemmingsplan op de locatie van de huidige Wanmolen is er in het nieuwe dorpshuis geen belangstelling of ruimte om de huidige bowlingbanen onder te brengen. Er wordt door de gemeente ook geen alternatief geboden, waardoor de bowling in zijn geheel zal verdwijnen.

Dit betekent dat voor wekelijks gemiddeld 400 individuen, geen plek zal zijn om hun hobby uit te voeren.
Naast de verenigingen en recreanten biedt de Wanmolen onderdak voor de nationale bowling competities, banen worden jaarlijks gekeurd en onderhouden zodat er tot 8 keer per jaar op hoog niveau gebowld kan worden. Dit zal ook komen te vervallen.

Het ondernemersplan ligt al klaar, er was een spaarpot. De bedoeling was zonder hulp zelf een nieuwe locatie te openen. Door huidige ontwikkelingen ligt dat anders.
Het geld dat er was voor investeringen elders, in Elst of in Arnhem-Zuid zoals voor ogen was, raakt op door de huidige sluiting vanwege de covid-maatregelen. Er komt geen cent binnen van mensen die een avondje komen bowlen en de handreiking van de overheid is niet voldoende.

Bij het tekenen van deze petitie, geef ik aan dat ik vind dat leden van de gevestigde bowling vereniging, liefhebbers van bowling in onze omgeving, de ondernemer, en andere belanghebbenden niet zonder vervangende locatie mogen komen te zitten. En dat de gemeente actief mee moet helpen om de gedupeerden op een nieuwe, of op de vernieuwde, locatie te huisvesten.

Devrim Güven, de Wanmolen    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen geef ik Devrim Güven, de Wanmolen toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.