Ook ouderen hebben recht op ziekenhuiszorg

3 weken geleden werd er beslist dat ouderen die in een woonzorgcentrum verblijven niet meer vervoerd zouden worden naar ziekenhuizen. In Italië zagen we schrijnende beelden van ziekenhuizen die keuzes MOESTEN maken, omdat ze met een tekort aan bedden of beademingsapparatuur zaten. België heeft die keuze gemaakt nog voordat we ook maar aan de helft van onze capaciteit zaten.

Ouderen die hun hele leven afgedragen hebben voor een land, daar doet nu het land zijn ogen voor dicht.

Testen van alles woonzorgcentra is een mooie inkleding om die hele vieze strategie te verdoezelen en verbloemen.

Als ik ouder ben zou ik graag de nodige zorg krijgen als ik geen lucht meer krijg.

Onderteken deze petitie om te laten zien dat die ouderen de meerderheid van onze bevolking niet koud laten en dat we vinden dat we er alles aan mogen doen om ze te helpen tot aan het bittere eind of wie weet wel naar een mooie genezing... want ja, die voorbeelden van mensen die genezen boven de 70 en ouder, die zijn er.

Ouderen hebben recht op de juiste zorg in ziekenhuizen die daar op voorzien zijn.

Door te ondertekenen, machtig ik Sylvie Ulrich om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.