Maatschappelijk belang vrijlating van aangehouden Eindhovense jongeren.

21E32A3E-DB2B-4736-AE33-CDB780A4F8A5.jpegBeste allen,

Zoals jullie weten zijn enige tijd geleden diverse jongeren uit onze gemeenschap onterecht in hechtenis genomen op verdenking van het voorbereiden van terroristische daden.
Deze jongeren zijn bekend en zeer geliefd binnen onze gemeenschap. Deze onterechte aantijging kwam niet alleen zeer onverwachts, maar heeft ook het nodige leed veroorzaakt binnen de samenleving. Om maar niet te spreken van de vergaande gevolgen voor deze jongeren en hun toekomst.
Het zijn eervolle en gerespecteerde jongeren. Zij zijn al vele jaren betrokken en actief binnen de moslimgemeenschap, waarbij zij hard werken om een positieve impact te maken op de samenleving en specifiek op de kinderen/jeugd. Dit door actief te ondersteunen met het geven van bijles, examen training en huiswerkbegeleiding. Daarnaast organiseren zij allerlei activiteiten zoals voetbaltoernooien, excursies , jongeren avonden met sport en spel, maar ook het (grootschalige) Eid gebed in de stad Eindhoven.
Deze inspanningen getuigen van hun goede karakter en laat zien dat het ondersteunen en helpen van anderen een prioriteit is in hun leven. Dit is in diep contrast met de aantijgingen die naar hen geuit zijn.

Wij, familie van deze jongeren, doen een beroep op onze gemeenschap om onze jongeren te ondersteunen. Herken jij bovenstaande ook? Help ons om deze boodschap over te brengen door deze brief te ondertekenen.