Lolly’s zijn de Angerse honden tot last!

Alle hondeneigenaren in Angeren weten het wel. Na de carnavalsoptocht is Angeren een waar slagveld voor de Angerse honden. Langs de route van de optocht liggen talloze lolly's. Afhankelijk van de soort lolly kunnen deze zelfs giftig zijn voor honden. Ook liggen de stokjes en omhulsels van deze lolly's nog eeuwen op straat omdat de gemeente weigert deze op te ruimen. De halfvastenoptocht was dit jaar een succes. In de Gelderlander stond daarom ook dat het volgens de organisatie voor herhaling vatbaar is.

De FlatKrant wilt dat de carnavalsoptocht en eventuele halfvastenoptochten de Angerse honden/katten in de toekomst niet meer tot last zijn. Hierdoor heeft de FlatKrant deze petitie gestart om de gemeenteraad op te roepen, de lolly's en andere grote materialen te verbieden bij optochten/parade's in de gemeente. De confetti dient volgens ons voorstel minder dan 2CM in diameter te zijn per deeltje. Hierdoor zouden lolly's en ander snoepgoed verboden te strooien worden. Een alternatief zou zijn om het snoepgoed handmatig uit te delen i.p.v. deze in alle richtingen te gooien.

Als U Angeren een leuke plek wilt houden voor huisdieren (ook na carnaval), onderteken dan deze petitie!

Door te ondertekenen, machtig ik FlatKrant Media NL om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.