LEGALE STATUS VOOR SNOWDEN

Edward Snowden heeft de moed gehad de misdragingen van de Amerikaanse overheidsinstelling NSA openbaar te maken en betaalt daar een hoge prijs voor : noodgedwongen gevlucht, geen werk en geen inkomen en een hoogst onzekere toekomst. Amerika zal hem achtervolgen tot het eind der tijden en hem waarschijnlijk ook ontvoeren als ze de kans krijgen. En waarom? Omdat hij gewaarschuwd heeft voor de schaduwregering die NSA heet, en onthuld heeft wat verborgen had moeten blijven. Terwijl heel Europa een onmiddelijk eind eist aan de kwalijke én gevaarlijke praktijken van organisaties waar niemand grip op lijkt te hebben en die door niemand gecontroleerd lijken te kunnen worden, is Snowden overgeleverd aan de luimen van de halve dictator Poetin.

Als bakermat van de vrijheid en van de Rechten van de Mens zou Europa aan Snowden het allereerste Europese paspoort moeten geven. Als het Europa van de Barroso's en Van Rompuys dat niet durft, laat Nederland het dan doen! Haal Snowden nu naar Nederland, bedank en bescherm hem!